Febiofest program

Det här årets Febiofest bioprogram är klart, minst en 40% ökning jämfört med föregående år.


24/3
The Good Shepherd 16:00
L´Humanite 19:30
Kinky Boots 22:30


25/3
Half Nelson 15:00
Art School Confidential 20:00
A Guide to Recognizing your Saints 22:30


26/3
Stranger than Fiction 16:30
Sunshine 19:00


27/3
Strangers with Candy 18:45
El Labyrinto del Fauno 23:59


28/3
Hollywoodland 23:59


29/3
Jasminum 19:15
Notes on a Scandal 21:30


30/3
Lao Xiao Zi 20:45


Återigen dominerar engelska filmer, men en del andra finns med. Även ett par riktigt sena föreställningar som aldrig hade funkat om jag bott kvar i Stodulky, nu bor jag 5 minuter frĺn biografen. Men finns nog stor risk att jag kommer vara lite seg på jobb dagarna efter.

Sunshine är en film jag ser fram emot, Pans Labyrint med som jag tror den kallades på svenska.

Filmen 300 hade smygpremiär igår kväll, och normal premiär om en vecka. Fanns inga biljetter kvar till igår. Så den kommer ju också mer eller mindre med i den här klumpen av filmer. Och innan dess kommer jag ju se filmen Ghost Rider. Efter det känns det som jag skall ta en paus med filmer...


Ett inlägg i mars borde jag väl ha

Eftersom mitt minne är hemskt begränsat får vi hålla oss till typ senaste veckan.

I fredags tog jag en dag ledigt från jobb, även om jag vet att det bara blir värre när jag kommer tillbaka för det är ju ingen som gör mitt jobb. Men var tvungen att ta ledigt.

På kvällen gick jag och Gävle ut med finnskorna (vet inte varför jag vill skriva finskorna hela tiden och småskratta) och en av deras finnska rumskompisar för att spela biljard. Vi gick till ett ganska centralt ställe men det var en liten bakgata och vi var inte helt säkra på att vi var på väg till rätt ställe. Men måste säga det var en av de snyggaste "dörr-öppningarna", från den här mörka gränden så steg man rakt in i ett mindre hav av biljardbord. Det gick ett litet "wow" genom kroppen.

Nu hade jag inte spelat biljard sedan fritidsgården på Linero, så hade inga höga föväntningar. Men det gck hyggligt och det var kul att spela. Än en gång så gick ju det Skånsk/Svenska samarbetet segrande ur bataljen.. :)

På lördagen käkade jag lunch med kanadensaren och han hjälpte mig att få igång min gamla laptop. Eller han fixade så den kunde läsa mitt flashminne, gör det mer enkelt om jag vill föra över information mellan datorer. Tanken med laptopen som är gammal är att jag skall använda den som skrivmaskin. Hade tänkt att försöka skriva.. något.

Senare vid närmre 19 tiden så mötte jag Rachel på flygplatsen, mycket trevligt att återse henne. Hon hade inte boken med sig än, för den har inte gått till tryckning än. Men hon hade ett datum för det med som jag inte kommer ihäg nu, hursomhelst sa hon att hon gjort om mig en hel del i boken. Heter tydligen Sven med mera..

Vi åt och drack till omkring midnatt, sedan började hon bli trött efter resan tämligen normalt.

På Söndagen blev det rollspel som vanligt, tror jag får slänga in lite action nästa gång för att få igång nerverna på dem.

Måndagen så gick jag och såg film med Rachel, det har vi ju aldrig gjort förr. Vi såg en tjeckisk film med engelsk text, väldigt underhållande, även om det fanns en del skämt som är nog bara roliga för tjecker.

Igår tisdag, åter igen möte med Jana och språkutbyte. Jag vet inte exakt hur mycket vi lär oss. Men det är mycket trevligt, tiden springer iväg. Och det motiverar mig att försöka lära lite på egen hand så jag kan säga något nytt till nästa vecka. Köpte en bok i Lund innan jag åkte, en Czech for Beginners. Då stoppade jag mest undan den efter gett upp lite. Men nu hittade jag den boken igen när jag flyttade, och nu så förstår man ju faktist vad de menar.

Idag skall jag hämta nya bioprogrammet till året filmfestival, Febiofest (www.febiofest.cz kan läsas på engelska med). Förra året såg ja ju nästan 10 filmer på den veckan, får se om jag kan lyckas med något liknanade i år. Och sedan kanske fösöka börja skriva lite.

Ingen vild gissning att det nog blir ett biobesök till helgen med Rachel, men annars inga planer. Inget Rollspel, en av spelarna skall på kalas, så kanske dags för ett brunchbesök igen.

RSS 2.0