Tisdag

03.33 - Vaknar, vet inte varför, finns en hel del skäl att välja på. Slumrar av och till, fram tills..
06.20 - Dags att gå upp och göra ordning väskan till träningen.
06.58 - Står och väntar att de skall öppna upp gymmet.
08.30 - Kommer till jobb.
09.20 - Hämtar riktigt bryggkaffe på en annan våning än jag jobbar på.
09.29 - Möter chefen i hissen när jag är på väg tillbaka med kaffet, en undrande blick från henne.
10.31 - Ringer Tyskland för hundrande gången angående en faktura.
10.33 - Får mejl från högste ekonomichefen i Sverige, ett typiskt; nu är något fel mejl, ringas på em.
12.05 - Går till lunch, sitter och läser bok själv under lunchen.
13.00 - Tillbaka från lunch.
13.43 - Får hjälpa till med ett samtal till den norska help desken, en svensk person som ringt dit.
13.53 - Visar sig att vi betalt till fel företag, tjejen föreslår att vi borde göra något för pengarna istället.(skämt)
13.59 - Efter en lång fundering är det nog bäst att inte göra det.
14.44 - Samtal med chefen i Sverige, inte så farligt som det verkade.
15.26 - Ser berget av jobb som aldrig sinar, sätter in hörlurarna och lyssnar på P3.
17.07 - Hämtar en ny kopp bryggkaffe. Och säger hej till lite folk.
19.15 - Fortfarande tokmycket kvar med jobb, och imorgon är sista dagen för November fakturorna.
19.20 - Nu räcker det, lämnar jobb.
19.45 - Hemma igen, äter cornflakes.
21.08 - Dags att lägga sig och läsa bok ett tag.
22.59 - Släcker och försöker sova, så man kan vara pigg på jobb igen.

Vissa dagar är roligare än andra... ser fram emot Göingens ankomst 8:e dec.


Status

Miserable.

Not sure what to say, so many setbacks lately, so much pressure I just wish to crawl into a dark corner and never come out again. Work is terrible, because I don't seem able to do it. Small mistakes all the time and they grow to big ones. They are frustrating and is currently wearing me down. Even gone sofar I talked to my manager about it, she said give it time and that they would tell me if I was failing. But I still know this is heading for disaster and that just make it feel hopeless and sad.

No heating in the apartment, although that is making progress. But it does add one to the worries.

I still have the money debt in Sweden, and that is also something that always nag my mind even though I'm dealing with it.

And to summarize the French connection: I'm an naive idiot.

It's going to be a very long winter.

...

För första gången någonsin sedan jag kom ner här kom en tanke om att åka tillbaka. For the first time ever since I came down here a thought came to travel back.

Uppdatering

Var och såg filmen Little Miss Sunshine ikväll och det var en trevlig överraskning. En roadmovie om en familj som inte riktigt har alla indianer kvar i kanoterna. Alla lätt märkliga, och de är på väg till en skönhetstävling för små flickor. Men det hela var väldigt underhållande, och jag skrattade högt flera gånger.

Betyg: TTTT

Jobb är tokjobbigt fortfarande, desto mer jag vet desto mer att hålla reda på och att göra fel på.

Rollspel, det kanske kommer igång igen, nu med mig som spelledare i den nordiska världen.

Jul... ja, jag kommer alltså inte hem till jul, det kommer vara den första julen någonsin utan att träffa familjen. Men jag kommer inte vara ensam eller något, vi är redan uppe i fem personer som inte har familj i närheten som kommer fira hemma hos mig. Men det kommer säkert bli någon mer innan det är julafton.

Jag såg ju The Departed för ett tag sedan, den var itne så bra som den lovade, får bara TTT i betyg.



Status

Frisyr: Rufsigt och står upp på ett komiskt sätt, nej jag har inte varit ute idag. Eller bara en kort tur till minimarketen i närheten och då hade jag luvan uppe på min tröja.
Smink: Nopes, nada, ingen fest idag.
Outfit: Så mycket som möjligt löjligt kallt inomhus.
Funderar på: En hel del, som alltid lite Frankrike i tankarna.
Planer för kvällen: Krypa ner under täcket och läsa, som sagt löjligt kallt och där är enda chansen till värme.


Tack Sara. :)


Snö

Inatt snöade det i Prag, var till och med lite vitt ute när jag vaknade imorse. Och jag hade en kall näsa, så får väl säga jag är glad att Andrea tog upp frågan om värmen. Och den är förhoppningsvis på väg, talade med Monika igår och hon ringde sin mormor som skulle kontakta Monikas farfar. Och så skulle de försöka få igång det så fort som möjligt.

Annars, skall gå på bio imorgon och se filmen The Departed, regi Martin Scorsese och en löjligt massa kända skådespelare i rollerna. Bara kollade lite snabbt på imdb och där hade den 8.5 i snitt så här långt.

Jag får flytta min träningsdag, på onsdagsmorgonarna nu kommer vi ha lite ekonomi utbildning från de första grunderna, och jag behöver det. Lutar åt tisdagar för träningen istället.

RSS 2.0