Inflyttad

Flyttade under helgen, jag är glad jag inte har mer saker än vad jag har här nere. Fransosen från jobb hjälpte till med hans bil, och efter en runda hos mig och två rundor på söndagen så var vi klara. Lördagen hade gått åt till att packa.

Lägenheten är väldigt trevlig, som sagt lite dumt med köket i hallen, men det skall nog gå bra eftersom ingen av oss är några gourmet kockar... :)

Jag kommer inte hinna njuta av lägenheten så mycket de här dagarna... på jobb kuliminerar en månad av högvis med jobb, och jag räknar med att jobba 12 timmar skift mån-ons... 9 till 9...

Den nya lägeheten ligger bra till, tar lite mindre en kvar att gå till jobb. Perfekt att vakna till liv på morgonen.

Dock verkar det som datorn dog i flytten... det är sådär lagom irriterande. Så blir väl en ny utgift att fixa den... men den är såpass viktig...

Fast i slutändan vinner ändå glädjen...

Ha det gött

Glad

Glad att min bror mår hyggligt efter sin operation. Kom lite som en blixt från en klarblå himmel. Lättad.

En andra sak som jag är glad över är att jag kommer flytta ihop med Hela, redan till den 1:e oktober, vi hittade en lägenhet idag som vi sa att vi vill ha, och vi fick den. Det är typ en tvåa med kokvrå, kokvrån är illa placerad men resten av lägenheten ser väldigt bra ut. Dessutom är den möblerad, har tvättmaskin och badkar. Möblerad är bra då vi måste betala en hyra, en deposition och en provision till mäklaren. Den ny lägenheten ligger även den gångavstånd till jobb, om än längre och mycket mer uppför, men det skadar ju inte.

Här ligger den nya lägenheten:

Gått som sagt toksnabbt, men jag ser fram emot det.

Måste fixa någon som flyttar in i rummet jag har. Satte in en annons och har redan fått ett antal personer som är intresserade. Skall ha två visningar imorgon, en vid lunch och en efter jobb.

Så nu.. glad men trött, dags att sova.


Resa bokad

Resan hem till jul är nu bokad.

Flyger hem den 23:e december och sedan tillbaka till Prag den 3:e januari. Hela kommer troligtvis komma med en sväng också, hon planerar att dyka upp runt den 28:e och sedan flyga tillbaka med mig.

Livet här nere traskar vidare.

Var och såg Hellboy II i fredags, lite besviken på att storyn var såpass dålig som den var. Också klart besviken hur "The golden army" såg ut. Men överlag var det mycket och många tuffa specialeffekter. Ger den två T utav fem.

Under helgen var jag åter igen i Rakovnik, det var skördefest där. Den var inte så imponerade, lite försäljningsstånd, lite karuseller och lite livemusik. Glad att jag hade min bok med mig den här gången.

Börjar bli lite sugen på att spelleda igen, har kommit på en ganska bra historia. Och spelledaren vi har nu verkar inte ha en klar idé vad han vill göra. Vi får se, skall jobba på idéen lite mer innan jag presenterar den för de andra.

Håller på att bli lite sjuk, höstens första förkylning antar jag... Hela var förkyld slutet på förra veckan så det är antagligen där det kommer ifrån.

Vi har svarat på några annonser när det gäller lägenhet men vi har inte varit och tittat på någon än. Som sagt ingen panik, men vi har listat ut att det blir nog ingen semester. Om vi hittar ett ställe vi vill ha så blir det nog att investera lite pengar där gör att göra det trevligt att bo där.

Hösten säger jag, vinden och tempraturen vittnar om det men solen skiner fortfarande.

Funderar på att gå och titta på en NHL match, de kommer spela två matcher i Prag i början av oktober.

RSS 2.0