Grattis Dennis!

Sist men inte minst i klanen att fylla år varje år, må han göra många innebandymål.

Precis hemkommen efter promenaden.. blev lite längre än vi tänkt, först idag som jag sett metronomen i Prag på närmre håll. Dessutom är Letnaparken väldigt trevlig, säkert tokvacker på sommaren, men då fruktar jag att den är fylld med amerikanska och tyska turister.

Det var trevligt idag med, men vill ju inte riskera det där förbenade vänskapsträsket så köpte en blomma idag som jag gav till henne.

Nyår

Jag trodde jag skulle vara någonstans i utkanten av Prag och att det skulle vara en mindre samling folk med en stillsam middag... visar sig att jag skall vara ännu mer i utkanten av Prag fast åt ett annat håll och att vi kommer vara mellan 15-17 pers. Men det låter rätt trevligt, vi kommer vara i en villa i en by som heter Velka Chchule och ligger nästan allra mest söderut i Prag rätt nära floden. Enda jag skall ta med mig om jag vill ha är skumpa. Tror jag skippar det.

Idag blir nog lugnt, skall träffa Tiia i centrum klockan två, och vi skall väl mest bara promenera lite, hon ville till Letnaparken som hon inte besökt tidigare.

Annars, god fortsättning på er allihopa.

28:e December

Dagen då snön kom till Prag.. ser inte fram till imorgonbitti när jag likt bambi på hal is skall ta mig fram. Men det ser fint ut, när man tittar genom ett fönster.

Julkort

Jodå, jag har fått julkorten, mycket trevliga, tack så mycket.

Också fått en bröllopsinbjudan, Emma och den långe lillebrodern. Som tydligen knyter ihop det hela den 17:e mars nästa år.

Julmiddagarna har duggat tätt och jag undrar om jag egentligen behöver äta mer det här året. Varit dock ganska alternativa middagar. Som igår var det indonesiskt, holländaren hade lagat åtta olika rätter som det gick att smaka på. Speciellt ett oxkött som varit på spisen en hel dag smakade fantastiskt, det skall jag säkerligen göra själv någon gång.

Finskan är tillbaka och vi håller kontakten över mejl, men ett litet problem, hon är tokig i sushi.. hon har bott fyra år i Japan. Så jag vet inte hur jag skall göra, jag har svårt att se mig tycka om det eller ens äta det, men kanske får göra ett försök. Men min mage/smaklökar tycker illa om bara tanken.

Och hoppas Far blir lite bättre därhemma.

God Jul

En riktig god jul till alla därhemma!

Se till och njut ordentligt, skall göra mitt bästa här nere, på det hela stora skall det nog gå bra, köttbullarna är inhandlade.

God jul!

Skitdator

Hade precis nästan skrivit färdigt ett långt inlägg om den tyske turistens framfart i Prag då skitdatorn kraschar och nu orkar jag inte skriva om det...

Skall bara avsluta med hans bästa citat enligt mig. "Tobbe, det är inte precis som du dragit runt mig på en massa slumpmässiga ställen, du känner verkligen till alla de här. Jag tror du har varit ute en del".

Och så bara lite kort om dejten ikväll, det gick bra och kommer nog träffas igen.


Stilla jul

Det borde ju varit att det skulle vara en lugn jul för mig. Men riktigt så har det inte blivit, har ett väldigt fullspäckat schema. Men skall väl se det positivt, jag kommer inte gå hungrig iallafall.

Vi hade vår julfest i fredags, det var en trevlig tillställning. Mycket folk och 77% tjejer, dessutom kunde jag gå mellan min gamla avdelning och min nya avdelning. Men när de flesta hade gått hem så fann jag mig hemma hos en grupp från Finland, som jag inte hade träffat förut. Och det blev en hel del pratande med en tjej där, så pass att nu blir det troligen att vi träffas på torsdag den här veckan.

Men mitt schema ser ut såhär...

Dec
20:e Julmiddag med jobbet på en restaurang.
21:e Träffa finskan, som åker hem över julen, men tillbaks redan tisdagen efter.
22:e Julmiddag hemma hos min equadorianske vän.
23:e Vila
24:e Julmiddag hemma hos mig, med Gävle.
25:e Vila
26:e Julmiddag med holländaren från jobb som kock, men hemma hos en annan kollega.
27-30:e Jobb och vila.
31:e Nyårsmiddag hos en annan svensk kompis, tror den kan kännas rätt vuxen. Men han lockade med ett par närvarande singeltjejer.

Så om någon därhemma orode sig över att Tobbe kommer vara ensam på jul kan ta det lugnt.

Can't understand

An anchor for others
I can't understand
'cause I'm drifting

blessed or cursed depends
on how you consider it
had hoped to make amends
yet I remain without wit

A sanctuary for others
I can't understand
'cause I'm lost within

can't see the check mate
can forever play the game
it is just that my fate
keep on making it a shame

A safeguard for others
I can't understand
'cause I bleed salt rain

I'm a sojourner in life
towards neverending night
failed to learn the fife
wished to soar as a kite

A dear friend for others
I can't understand
'cause I thirst for love



Bättre

Det är inte beckmörkt längre. Värmen funkar i lägenheten. Den tyske turisten kommer till helgen på besök. Frankrike sköt upp sin återkomst, vilket är bra. Spelar rollspel regelbundet, tre söndagar i rad har det blivit. Jobbet går en aning bättre, och igår var väl den första dagen jag kände att jag tillförde något. Såg Borat igår med Jitka, det var dock en besvikelse. Ledig från jobb på fredag. Var ute i lördags med Gävle, och vi snubblade in på en födelsedagsfest for 19 årig ryska. Två finska tjejerna på jobb är rätt roliga, de andra är också bra. Skall gå ut och fika med Kristina nästa vecka. Nästa vecka på fredagen är även vår stora julfest, och nu kommer jag känna folk från två avdelningar. Kommer nog bli en del dansande. Och precis inbjuden till en julmiddag den 22:e hos min equadorianske kompis.

RSS 2.0