Tisdag

03.33 - Vaknar, vet inte varför, finns en hel del skäl att välja på. Slumrar av och till, fram tills..
06.20 - Dags att gå upp och göra ordning väskan till träningen.
06.58 - Står och väntar att de skall öppna upp gymmet.
08.30 - Kommer till jobb.
09.20 - Hämtar riktigt bryggkaffe på en annan våning än jag jobbar på.
09.29 - Möter chefen i hissen när jag är på väg tillbaka med kaffet, en undrande blick från henne.
10.31 - Ringer Tyskland för hundrande gången angående en faktura.
10.33 - Får mejl från högste ekonomichefen i Sverige, ett typiskt; nu är något fel mejl, ringas på em.
12.05 - Går till lunch, sitter och läser bok själv under lunchen.
13.00 - Tillbaka från lunch.
13.43 - Får hjälpa till med ett samtal till den norska help desken, en svensk person som ringt dit.
13.53 - Visar sig att vi betalt till fel företag, tjejen föreslår att vi borde göra något för pengarna istället.(skämt)
13.59 - Efter en lång fundering är det nog bäst att inte göra det.
14.44 - Samtal med chefen i Sverige, inte så farligt som det verkade.
15.26 - Ser berget av jobb som aldrig sinar, sätter in hörlurarna och lyssnar på P3.
17.07 - Hämtar en ny kopp bryggkaffe. Och säger hej till lite folk.
19.15 - Fortfarande tokmycket kvar med jobb, och imorgon är sista dagen för November fakturorna.
19.20 - Nu räcker det, lämnar jobb.
19.45 - Hemma igen, äter cornflakes.
21.08 - Dags att lägga sig och läsa bok ett tag.
22.59 - Släcker och försöker sova, så man kan vara pigg på jobb igen.

Vissa dagar är roligare än andra... ser fram emot Göingens ankomst 8:e dec.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Tobbe :) Du är jättedutig på det du gör....hämta styrka från oss här hemma Vi står alla bakom dig
Kram Kram

2006-11-28 @ 22:11:04
Postat av: PP

Vissa dagar är onekligen roligare än andra.

Fast ibland får man lite nya datorprylar till jobb, å då blir man lite gladare... även om det är lite deprimerande att man då helt plötsligt har en mkt mkt bättre arbetsdator än man har speldator.
Men men...

Är man sen en klantig jävel så kan man låsa sig ute också. Å då så får man helt plötsligt för jäkla sjukt dyr köpmat eftersom man måste låna telefon från pizzerian för att ringa en taxi så man kan åka hem till sin kompis för att hämta extranyckeln. Å sen taxi tillbaka...
tur man inte bor i stockholm!

2006-11-29 @ 01:51:59
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Jocke

Tur man inte har smäcklås!

2006-11-29 @ 14:18:12
Postat av: PP

Ja det hade ju varit trevligt att kunna säga det...

2006-11-29 @ 15:56:13
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Nämn inte datorer!!! Har jävlats med min skitpryl hela jävla helgen, men nu verkar den i alla fall vara tillräckligt stabil för att spela lite Civ 4 igen... Men vi får väl se hur länge det varar.

Du ska vara glad du har nåt att göra på jobbet, Tobbe. Själv sitter jag oftast bara och stirrar in i väggen med en kaffekopp i näven och drömmer sig tillbaks på den tiden då man hade stressigt. Man blir helt enkelt aldrig nöjd.

2006-11-29 @ 17:22:54
Postat av: PP

ugh ja... utan jobb blir man konstig i skallen...
efter att min jobbdator gick sönder har jag varit hemma mest hela tiden å absolut inte fått mkt vettigt gjort. mest lyckats vända på dygnet, som vanligt.
blir jobbigt att börja jobba imorrn igen kan jag säga.
om det nu ens blir imorrn...

2006-11-29 @ 19:36:50
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Nåt som är ännu tristare än inget jobb är fan att ha en dator som kraschar var fjärde sekund när man försöker spela civ!!!! Läman in till nån reparatör och hoppas de hittar nåt eller slänga skiten och köpa ny? (I brist på egen blogg får jag klottra här i Tobbes, hoppas det är OK?)

2006-11-30 @ 19:11:48
Postat av: PP

ju mer vi klottrar ju mer får Tobbe att läsa =o)

min nya jobbdator kostade 1300kr inkl 19" tft skärm.
helt okay. amd 64 x2 3800+, radeon x1950pro 512mb grafik, 2gb 800mhz ram, 250gb sata2 hårddisk å ett trevligt moderkort med fjärrkontrol! vad man nu ska med det på jobbet ;)
tyst låda på det också så klart.

men utan skärm kan du nog få en okay dator för 6000 nu också... inte för att jag nånsin skulle köpa en sån... men andra kanske inte är lika kräsna =)
för 8000 får du en rätt bra dator enligt vad andreas planerar köpa =)
såååå det beror på pengarna.

jag gillar ju datorer, så jag hade fixat den gamla å använt den som server eller backup, å sen köpt en ny också ;)

2006-12-01 @ 00:12:12
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

Vet inte varför jag inte tänkte på det tidigare, men körde ett litet memtest på burken. JÄVLARIMEJ vad med fel den hittade... Hoppas det bara är ena minnet som är kaputski, det blir att skruva i helgen igen...

2006-12-01 @ 05:55:49
Postat av: Jocke

1300kr för den burken, ja j-ar! Jag tar två!

2006-12-01 @ 09:31:39
Postat av: Hans

Ska vi dra till med en gissning att den gode PP dribblat bort en nolla nånstans? I annat fall kan han skicka tre till mig. En åt mor och far, en åt bror och en åt mig själv i julklapp!! Jag ska inte ens bråka om moms tillkommer.

2006-12-01 @ 12:15:06
Postat av: Sara S

Alltså - min nya bodylotion kunde man förr bara köpa utomlands. 65 kronor för 300 ml inklusive flaska med pump.

Det gick inte att välja komponenter själv, men den har alla de där coola sakerna jag ändå ville ha. Dessutom är den ovanlig snabb och användarvänlig med tanke på hur kraftfull den är.

Jag körde ett memtest på flaskan och det enda allvarliga felet var doftkomponenten. Som tur är så påverkar det inte prestandan. Och ärligt talat, man kan inte få allt för 65 kronor.

2006-12-01 @ 12:29:12
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Jocke

Så vad du säger är att du har en bodylotion som är snabb och enkel att smörja in sig med och som får dig att lukta illa? Grattis, antar jag.

Och PP, hur ska du klara av det här? En HIF:are i ditt favoritlag...

2006-12-01 @ 14:57:51
Postat av: PP

Ja du... jag e nog gladare än tex Tobbe är... alla vet ju hur mkt han gillar allas mitt favvolag United =o)


Å dessutom... ska man vara petig så e nog HIF det lag jag håller på efter MFF i allsvenskan... tror jag iallafall... Jag är iallafall säker på att det inte är IFK eller nåt av stockholmslagen eller nån av norrlandsklubbarna... å kalmar e bara tråkiga å örgryte å Öster suger fett. Häckens enda riktiga bra prestation e Kim Källström å han e ju inte kvar. Halmstad då kanske.. men dom e alldeles för ojämna för att vara intressanta. Skulle vara GAIS kanske... har ju alltid gillat Rolle (se där där kommer HIF in i bilden igen) men fan... kan man hålla på ett GBG lag? tror inte det egentligen.
Å så Elfsborg... ett lyckat hopbygge.
mja...


Å jo... det var en 0a som saknades!
men den e fin för det!


Verkar som sagt himla dumt med en bodylotion som luktar illa...

2006-12-01 @ 22:08:58
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Sara S

Jag kanske borde be om ursäkt för att jag skämtar om Det Heliga Datorsnacket. Fast när jag tänker efter så tycker jag ändå att det är väldigt likt flosklerna inom skönhetsundustrin.

/Sara, edition 3.2.

2006-12-02 @ 12:39:10
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Jocke

När jag köpte en ny dator fick jag en cykel på köpet. Tack och lov är datorn iaf bättre än cykeln.
Fast jag använder ju ingen bodylotion alls, så jag har svårt att jämföra där.

2006-12-03 @ 19:20:47
Postat av: Hans

När jag köpte ny cykel fick jag en cykelhjälm på köpet, tack och lov har jag inte provat funktionen på hjälmen än. Men färgen matchar cykeln!!

2006-12-04 @ 12:56:08
Postat av: PP

Myndigheter.... varför finns dom???!!

Det enda dom e bra på e att skapa frustration å irritation!

2006-12-04 @ 15:26:01
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Hans

ICKE!! Myndigheter är bra! Annars skulle ju allt löst folk, som tex PP, kunna springa omkring och göra precis som de vill. Och hur skulle väl det se ut?

2006-12-04 @ 15:37:44
Postat av: PP

Ja man skulle iallafall slippa sitta i 3 timmars telefonkö för att slippa få reda på en ur-enkel grej!

2006-12-04 @ 20:06:48
URL: http://www.qmd.se
Postat av: syster

Hej alla ni som skriver så trevliga inlägg som jag verkligen läser alltid.....dom är underhållande och...man blir glad att se att ni stöttar Tobbe som ni gör...Tusen kramar till er alla.....och Tobbe vilka fina vänner du har.Kom igen nu och hämta krafter så vi får vara mer delaktiga i ditt liv.Du är så underbar som du är Tobbe.
Kramar från syster Helena

2006-12-04 @ 22:38:40
Postat av: Jocke

Jag tror att Tobbe egentligen sitter och myser med en öl och ett par kompisar på en pub någonstans, och att det är därför han inte skriver i sin blogg. Det har säkert inte alls något att göra med att han har det jobbigt egentligen. Hade han haft det så hade han ju behövt skriva av sig lite frustration eller nåt.

2006-12-05 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0