Fortsättning följer

Jag hörde av mig till personalansvariga på jobbet ganska tidigt, och förklarade vad som hade hänt under gårdagen. De tyckte det lät lite märkligt, och skulle kolla upp saker. Imorgon skulle en person gå iväg och prata med utlänningspolisen. Och de sa även att jag inte skulle oroa mig. Nyfiken som jag var ändå över regelverk och dyligt så skickade jag även iväg ett mejl till svenska ambassaden här nere i Prag. Och deras svar var också lite frågande, de ville veta hur många poliser, vilken tid, hur länge de stannade, vad poliserna frågade efter o.s.v.

Så nu när mina inneboende kommer hem så skall jag fråga ut dem och skicka mejl till ambassaden, även ambassaden sa att de skulle höra av sig till utlänningspolisen. Så jag anar en fortsättning följer. 


Kommentarer
Postat av: Sara

Häftigt, det låter som om du är med i en gammal spionthriller. Du är spion i öst och KGB/Stasi jagar dig. Till slut flyr du genom bergen åkandes på ett cellofodral som Bond. Givetvis har du skräddarsydda kostymer på dig.

2005-08-09 @ 21:32:20
Postat av: Emma

Hur går det? Har saker löst sig? Har migrationsmyndigheterna helt fått spel och glömt det där med EU och fri arbetsmarknad? Du får hålla oss uppdaterade så man slipper oroa sig!

2005-08-12 @ 11:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0