Hej Mickey på tjeckiska

Har hört en hel del översättningar på låtar till Tjeckiska, när de spelade "Var skall vi sova inatt" på min lokala restaurang var ändå det roligaste, två gånger samma kväll t.o.m. Lite kul, att höra musik man känner igen och inte förväntar sig gör en glad, jag hade ett stort leende när jag gick genom shoppingcentrat igår och hörde Hej mickey på tjeckiska.

----------

Idag är det dags för brunch, slovakiskan som ville flytta in hos mig ville följa med idag, efter jag berättat att bruncherna existerar i fredags. Så jag möter henne vid Namesti republika vid 11. Min gissning dock är att hon kommer vara minst en kvart försenad, känns som den typen. Det skall bli trevligt att bruncha igen, var ju inte där förra veckan. Hoppas de har sina scrambled eggs med bacon på menyn idag, brunchmenyn ändras var vecka, mest antar jag för det är vad de har över sedan resten av  veckan.

-----------

Igår kväll så fick jag ett sms av Tereza om att gå till Zoo klockan 20.30, någon speciell visning. Men jag kände mig alldeles för seg i både kropp och skalle för att orka. Men jag föreslog att gå ut och äta en dag under veckan istället, så tisdag kväll skall jag gå och äta med henne. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0