Julfester

Igår var jag på julfesten på språkskolan, var lätt surrealistiskt med att höra en massa tjecker prata skandinaviska språk.

De känns lite amatörmässiga på skolan när det kommer till administrativa saker eller sociala arrangemang. Även om vi var upp emot 30 pers så kunde vi t.ex gjort en snabb presentation av alla. Istället satt alla i sina respektive studiegrupper. Och det kändes inte inbjudande att gå fram och prata med folk. Det blev bättre när de blandade upp oss lite med lag för en tävling, men det skulle de nog gjort från början. Kunde lärt från novischlekarna på nationen.

Men det var trevligt, fick dricka glögg och äta pepparkakor. Fick även ett nummer från en av flickorna som läser svenska. Sa preliminärt att vi skulle träffas och prata på onsdag, hon var rätt söt så det hade jag inte haft något emot.

Ikväll så är det julfest med företaget, med spänd förväntan som jag ser fram emot det. Känslan är lite som när man skulle gå på mellanstadiedisko. Ryktet är att vin och öl kommer vara gratis under kvällen, och att vi skall utfodras. Men det är ju bara rykten, ingen som riktigt vet. Och pratat runt med lite folk, ingen, inte en enda här planerar att klä ut sig...  jag skall göra ett försök till att hitta en hawaiiskjorta och solglasögon iaf...

Jag kommer hem en vecka över jul, flyger hem den 24:e och åker tillbaka hit den 1:e. Kommer helt klart vara intensiva dagar, man kunde ju hoppats att man bara hade kunnat åka hem för ta det lugnt och träffa familj och vänner... men det är ju en lägenhet det skall ordnas med. Jag hoppas träffa så många som möjligt iaf...


Kommentarer
Postat av: syster

hmmmmm undrar om nån mår dåligt idag??? tänker på dig Kram

2005-12-10 @ 22:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0