Inte en sekund allsång på skansen

Lite lycklig att vara någonstans där det inte ens finns en liten chans att jag på teven av misstag tvingas titta på allsång på skansen en enda sekund.
-------------------------
Igår kväll med norma var trevligt, hade ingen direkt plan efter vi hade käkat på Medvicku, så jag tog en chansning och frågade henne om hon var allergisk mot smuts, hon sa nej så då tog jag henne till Sångaren. Och hon tyckte det var det bästa stället hon hade varit på i Prag, Mike bartendern var också riktigt bra, när jag presenterade henne så skojade han till det.. mer än en gång så jag slapp underhålla helt på egen hand.
-------------------------
Utbildningen igår var mer intressant än föregående dag, men föga spektakulärt. Och luften har inte blivit bättre heller.
------------------------
Det tog mig bara 2 och en halv månad att införskaffa ett kort så jag kan åka Metro/Spårvagn/Buss utan att behöva köpa biljett. Ibland är jag inte det minsta effektiv. Dock är deras system rätt trögt här istället för att datummärka korten så köper man för hela månader, ett ganska trögt system i mitt tycke. Om man skall handla för ett år så kan man bara köpa det i Januari tror jag.
------------------------
Idag blir det troligen att käka mexikanskt på lunchen. Efter det så vet jag inte om jag skall hitta på något. Kanske åker in till Sångaren eller Lokalblok på kvällen. Mina inneboende lämnar ju från idag en vecka, de åker till Tunisien.
-----------------------
Lite mer trevliga nyheter från mina inneboende, för tre veckor sedan eller något sånt så erbjöd de mig att köpa kylskåpet och micron som finns i lägenheten för de hade införskaffat nya. Så igår pratade jag en del med dem, och sa att jag var intresserad att köpa dem, inte praktiskt för mig utan bil att bege mig ut att leta efter nytt. Som svar fick jag att jag kunde få dem istället utan att betala, jag frågade dem om de var säkra, och de hade tydligen diskuterat det och kommit fram till detta innan jag sa att jag hade bestämt mig för att köpa dem. Klart goda nyheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0