Jag kommer prata svenska idag

Känns skönt att veta det när man vaknar. Eva med familj är i Tjeckien under helgen och idag bestämde vi att vi skall höras av och träffas, skulle dock gett henne mitt mobilnummer, nu måste jag sitta inne och vänta på hennes telefonsamtal. Men väldigt roligt att träffa en vän hemifrån.
---------------------
Gårdagens  "dubbeldate" , blev en trippel då ännu en kille och tjej dök upp. Återigen träffade jag intressanta och roliga människor. Tanya, brittiskan som australiensaren träffat innan, en brittisk kille från Bradford, en koreanska jag inte skall försöka mig på att skriva eller uttala hennes namn. Och Tereza en tjeckiska. Tereza visade sig vara en mycket trevlig bekantskap, smart, läser kemi, och lätt att prata med. Vi pratade på en massa och bytade e-post adresser, hon skulle resa bort två veckor nu, men vi skulle nog träffas någon mer gång när hon kom tillbaka.
---------------------
Slängt i mig två alvedon för att bota huvudvärken jag har just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0