Jag trivs

Ibland är det nog väldigt bra att vända upp och ner på sitt liv, ändra beteende mönster. Visserligen är det en annan kultur här där det är mycket mer accepterat att gå ut reguljär basis. Men i Sverige så saatt jag mest hemma och spelade datorspel, vilket har en charm det med och fridfullhet. Men jag var inte lycklig. Jag har vänner i Sverige, mycket bättre än jag har här nere eftersom jag känt dem mycket längre och man har hittat rätt i umgänges krets. Men det finns en stor glädje i möte med många nya människor. Och en hel del ser jag ju regelbundet nu. Jag trivs helt enkelt, jag har ett leende på läpparna nästan varje dag.

-------------------------

Igår

Så fick jag pratat en del svenska, eftersom Eva som jag hyr lägenheten av var en tur inom Prag. Var väldigt kul att sitta i tjeckien och diskutera vardagliga ting hemifrån. Man saknar det vardagla pratat lite. Väldigt kul var det iallafall att återse gamla vänner.

Efter vi sade hej då till varandra,så tog jag mig till Lokalblok och det dröjde inte länge innan auststraliensaren, kanadensaren, Juli och Rachel (australiensiskan som skriver reseböcker). De hade gått vidare efter brunchen. Så då fick jag lite sällskap. Åkte hem och la mig relativt tidigt dock.

----------------

Idag, eftersom jag lovat att hjälpa dem att arbeta med de danska delarna på jobbet även om jag är på träning så börjar jag nu dagen en timma före alla andra på träningen. Lite trist, men de frågade om min hjälp i samband med när jag frågade om en dag ledigt för dalmasarna kommer ner, så det är väl inte mer än rätt.

Konstig dag, om ni kommer ihåg tisdagens lunchtimme med Edita på Jysk, så missuppfattade hon mig och trodde att när jag berättade om mina slovaker som flyttar ut, att jag letade efter nya rumsskompisar, så idag sa hon att hon och hennes kompis kunde flytta in i början av augusti. Hon blev en aning besviken när jag förklarade att jag skulle försöka bo själv ett tag, och att vi missuppfattat varandra. Dock var det lite lockande att ha två flickor att flytta in. :)

-----------

Senare så började jag prata med en annan tjej på träningen, eller vi hade pratat lite förut när hon hade frågat om hjälp att installera msn messenger, Radka. Och idag så bjöd hon med mig att följa med att äta med ett gäng av folk jag inte normalt umgås med. De jobbar inom den italienska avdelningen och det är inte på samma våning som jag normalt jobbar på. Det var klart trevligt, och de bjöd med mig ut på nattklubb och till min stora förvåning bjöd de mig med till att bada på en strand. Nog för mitt självförtroende har stärkts en massa så har jag ingen strandkropp direkt. Men det var trevligt att få frågan då Radka och hennes kompis som frågade ser väldigt bra ut.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Ärligt talat tror jag du snart skulle tycka det var mer jobbigt än roligt att dela lägenheten med två tjejer.

Bada på, självförtroende är sexigare än tvättbrädor äny däj åv de vecka!

2005-07-28 @ 16:36:38
Postat av: 3Norr Sara

Tjena Tobbe. Kul blogg. Blev det nåt badande med de snygga tjejerna?

2005-07-29 @ 15:39:15
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Magnus

Hej!

Kul att det saker och ting verkar funka bra där nere. Jag har själv ett erbjudande om att jobba i Prag, och hittade din blogg av en händelse när jag letade efter lite information. Intressant att läsa lite om det vardagliga livet där.

Skulle det vara ok om jag kontaktade dig med lite frågor om jag nu skulle få jobbet. Är ju ett jäkligt stort steg att flytta. Får väl bjuda dig på en öl i Prag sedan och diskutera lite fotboll. :) Droppa mig ett mail om du vill.

2008-04-16 @ 15:19:14
URL: http://www.cmag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0