Kan inte jobba

Kan inte jobba för tillfället för ett program jag måste använda ligger nere för närvarande. Så får passa på att skriva i min blogg.

---------------------------------------------

Tisdag

Min första lediga dag, och australiensarens födelsedag. Och konstant regnande, inte för det hindrade oss att traska runt i Prag mellan våra olika favorit ställen, och till bio. Jag hade "lånat" mina inneboendes paraply, de är ju i Tunisien så jag kan ju inte fråga. Det blir en mycket trevlig dag där jag får testa min oehört begränsande tyska på en dröse studenter som gått vilse. Men mest gör vi vad vi är duktiga på vi dricker öl och snackar strunt. Senare på kvällen sluter kanadensaren upp med och fyller på med mer struntprat. Vi tar oss till en nattklubb jag tror jag kan hitta till igen, men jag är inte långvarig där, pussar flickan som jag pratar med på handen och tackar för mig. Stannade inte ens för att visa mina imponerande dansövningar.

----------------------------------------

Onsdag

Jag vaknar med en enda tanke, Paraplyt, hade jag det med mig hem eller inte. Upp ur sängen kolla vid dörren, inget paraply, vid mina kläder, inget paraply, där jag tog det igår, inget paraply. Suck.. Tobbe har klantat sig igen, fbörjar fundera över hur mycket ett paraply kan kosta och hoppas innerligt att det inte var ett arvegods eller liknande. Kan bara tänka hur det kommer låta...

----------------

Känner bakfyllan smyga sig på och saknaden av parplyt gör inte saken bättre. Strax efter 11 kollar jag min mejl. Har fått ett nytt mejl, från australiensaren, och titeln på mejlet är "Umbrella". Lycka. Jag glömde det på nattklubben, och australiensaren hade hittat det ett litet tag efter jag begett mig, och sa att han satt på Kava Kava Kava vid klockan 12. Så det blev snabbt att göra sig iordning och bege sig in dit. jag hann med god marginal. Så glad man kan bli av att se ett paraply.  Eftersom jag var ledig på onsdagen med så slog vi föölje denna dag med, men vi bestämde oss att det blir ingen öl den här dagen. Utan istället så traskade vi runt gick och tittade på den största höststatyn i världen om jag förstod saken rätt. Finns vid ett av de få kommunistiska monument som finns kvar i Prag, riktitgt pampigt. Vi gick ju lite fel först så fick gick en rejäl runda upp och ner för kullar och såg mycket trevliga utsikter.

-------------------------

Vi gick även och tittade på tv-tornet i Zizkov, de har placerat enorma bebisar som klättrar upp för tornet. en konstutställning, har givetvis glömt namnet och när de placerades där. Men det såg ganska surrelistiskt ut med ett tv-torn där det klättrar bebisar uppför. Vi stannade och åt på ett café som heter Cool Café, namnet var det största skälet vi käkade där, sparade på kvittot också så man kan visa att man varit på ett coolt ställe. Efter det tog vi oss bort till bokäffären Shakespeares and sons, jag behövde köpa en ny bok, gav min senaste som födelsedags present till amerikanskan som fyllde år i måndags. Vidare till en biograf där vi såg the interpreter, helt ok film. Jag får snart börja sätta "T" på filmer som ett slags rankingsystem, jag tittar ju ganska frekvent för tillfället.

--------------

Tog mig hem runt 21, och det blev ganska tidigt i säng allt gående omkring och att jag var bakfull hade tärt på mig.

---------------

Torsdag

Jobbet är inte så kul, jag får inte den hjälpen jag behöver och det är tråkigt. Katka och jag kan nog bråka verbalt snart om någon av oss säger fel sak så vi är ganska försiktiga omkring varandra. Vilket är lite jobbigt då det är hon som skall lära mig. Torsdag blev bara en enda lång pina, det enda bra var att jag beörjar komma bra överens över mejl med en av de danska kvinnorna. Inte ens med Katarzyna var det bra igår, hon har ignorerat ett par sms jag skickat så kände inte riktitg för att gå prata med henne. Vilket bara gjorde dagen ännu mer tråkig.

-----------------

På vägen hem åkte jag inom en teknikaffär, köpte hörlurar, cd-skivor och små fodral. Kvällen spenderandes att bränna ihop skivor, för vi får lov att lyssna på musik på jobb. Dessutom hade jag lovat Petra en skiva med riktitg musik. Fick även pratat lite med Sverige och betala lite räkningar över datorbanken.

--------------------

Fredag

Sitter och har Winnerbäck i öronen, gör jobbet lite mer hemtrevligt iallfall. Skickade dock min CV i morse till ett annat företag som annonserade efter någon som pratade svenska. Vi får se, skadar ju inte att kolla runt, mer pengar eller trevligare jobb är ju aldrig fel. Ikväll blir det nog att ta sig in till sångaren, och imorgon är det en  ny spelning med Blue Valentines, ett band jag var och såg för drygt en månad sedan, och de var väldigt coola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0