Igår

Igår när jag kom hem efter jobb så hittade jag ett mejl från australiensaren som sa att han och några till skulle vara på Lokalblok under kvällen, så det blev bara en snabb vända hemom. Käkade lite, bytade kläder och begav mig.
------------------------------
Lokalblok ligger rätt till för mig transportmässigt så att de valt det stället som stammisställe passar mig alldeles utmärkt. Och att det dräller av trevliga tjejer att vila ögonen på skade ju inte heller. Träffade givetvis nya människor igen, har smått börjat ge upp på att komma ihåg namn, kanske när jag träffar dem andra gången. En av tjeckerna jag träffade igår var helt otroligt lik Sativa, så det kändes nästan som ha en polare hemifrån vid bordet drickandes öl. Jag längtar till jag kan börjar förstå det tjeckiska språket. Än så länge kan jag ibland identifiera ord, så sakta men säkert så tror jag att jag kommer identifiera flera.
----------------------------
Att gå på pub varje dag här nere är inte på något sätt onormalt, visst kanske inte för barnfamiljer men för unga människor så är det int edet minsta konstigt. Och det är ganska lätt att vänja sig vid.
---------------------------
Idag skulle kanske australiensaren och jag titta på film igen, passar oss båda då vi är filmintresserade. Eller kanske det blir en kväll på Lokalblok igen, eller både och.
--------------------------
Just nu sitter jag bara och väntar in tiden så det blir lagom att gå och käka spaghetti carbonara på resturangen där jag bor, den heter Majak som betyder Fyren. Vilket är lite märkligt då Tjeckien inte har någon kust. Och när jag funderar på det så funderar jag också varför de säger Ahoj som hej och hej då, överallt annars verkar detta ha samband med sjöman. Märkligt hur saker kan utvecklas.

Kommentarer
Postat av: Jon

Låter som att man kan lära sig att trivas i Prag.
Öl,Öl,Öl och lite mer Öl. Kanske skulle hälsa på dig. Saknar dig här hemma.... Hör av dig på [email protected] så jag får din adress.

2005-06-12 @ 00:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0