Igår

Började som vanligt med jobb, och träning, och återigen det mesta kunde jag. Blir en del surfande när man har möjligheten och det är tråkigt. Luften i rummet vi sitter är så hemsk också, den står stilla och vi sitter och håller inne gäspningar hela tiden.
--------------------------------------
Under lunchtimmen hände det en kul sak iallfall, namnet Pavel hade namnsdag igår här nere och killen som heter Pavel han tog med sig en flaska vin, så vi drack rödvin på jobb. För mig kändes det väldigt konstigt, man skall ju inte dricka på jobb, men de andra verkade inte höja alls på ögonbrynen.
-------------------------------------
Det var meningen att vi i det skandinaviska och det hollänska avdelningen skulle äta middag kl 16, med Martina tjejen som är sjuk, kl 16 för hon måste vara tillbaka till sjukhuset kl 18. Men Martina kunde inte dyka upp, eller ångrade sig. Så middagen flyttades till kl 17.30, där försvann min chans att smita tidigt från träningen.
-------------------------------------
Middagen åt vi på en grekisk restaurang i närheten av namesti republiki, får tacka sås-peter från när vi var på Kreta så körde han en liten intensiv kurs om grekisk mat. Den kom till nytta nu och jag imponerade lite på de andra med mina kunskaper. Och när det blev jag som skulle testa vinet för att se om det smakade bra så blev de ännu mer imponerade, jag snurrade, luktade och riktigt smakade på det. Det var ett helt ok vin, inget speciellt dock.
Vi var försenade till restuarangen och eftersom jag trodde att middagen skulle vara kl 16 så hade jag bestämt möte med australiensaren på Lokalblok kl 20. Så jag fick tacka för mig tidigare än de andra, det var dock en väldigt trevlig middag. Som bara blev bättre när jag insåg igen att jag slapp betala själv och det sattes upp på företaget. Förklarade också varför det var så bra uppslutning.
-------------------------------------
Trevligt att återse australiensaren, vi hade lite uppdateringar att berätta för varandra. Tydligen hade han på söndagsbrunchen träffat en engelsk tjej som han spenderat hela dagen med. Och skulle träffa henne på Lördag igen.
-------------------------------------
Idag
Träning på jobb, även om den första tiden skall jag på träning om hur jag fyller i mina timmar hur jag jobbar. Och sedan tillbaka till den vanliga träningen. Och ikväll skall jag ut och äta med Norma, hennes sista kväll i Prag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0