Lite snopet

Ser killen rulla in en vagn med datorer, yes tänker jag schysst att få en dator. Men han går varvet på fel håll, så när han är framme hos mig så finns där ingen dator kvar.
Han säger att han har ett bra och ett dåligt besked, det dåliga är att det inte finns någon dator till dig, kanske får en på fredag annars måndag. Det bra beskedet är att du får den största flatscreenen och den snabbaste datorn. Vi får se hur det blir med det tänker jag, lite skeptisk.
------------------------------------------------
Under dagen får jag jobba på en liten laptop, mest för att träna, för det är inte optimlamlt alls, ingen numpad och dålig skärm. Men det är bättre att att sitta och stirra i manualen en dag till. Jobbet går i princip bara ut på att lägga in olika siffersekvenser i ett datorsystem, inget man behöver vara ett geni för att klara och ganska enformigt. Jag har ett ganska bra sifferminne så det funkar rätt bra.
-----------------------------------------------
Käkade med Bara och Norma idag, och Bara har tydligen redan bestämt att jag och hon skall käka ute imorgon med. Hon är lite av chefen i vår lilla hörna så det skadar ju inte om hon uppskattar en. Hon är väldigt trevlig, hon är gift och har barn, bor i en mindre by utanför Prag, och talar enligt Norma en mycket bra hollänska. Bara har bott i Holland i två och ett halvt år så jag antar att det hjälper.
---------------------------------------------
Såg hur en del folk imorse åt lite frukost vid sina kuber, kan vara min melodi. Skall undersöka rutinerna och möjligheterna för detta. Imorse så köpte jag två frallor som jag åt upp under tunnelbaneresan, kändes dock en aning primitivt och torrt.
------------------------------------------
Till Jocke, tycker du skall säga lycka till mig mer, lycka till angående Notarius Publicus löste sig ju på en gång med hjälp från ambassaden. Och knäckebröd finns det i massor på ikea, har även sett tyska fuskvarianter i mitt närmsta interspar.
----------------------------------------
För övrigt, den Iberiska avdelningen sitter inne med de vackraste tjejerna. :)
----------------------------------------
Har en liten plan på att fråga polskan, hon som jag var på samma introduktionsmöte med, om att kanske gå någonstans efter jobb imorgon. Vi har sprungit på varandra ett par gånger på våningen och alltid pratat på med varandra. Om inget annat så kan det vara kul att dela lite erfarenheter eftersom vi jobbat där lika kort tid.
--------------------------------------
Höll på att glömma, jag skall ju gå och se Hitchhikers guide to the galaxy med en australiensare som jag träffat på brunchen de gånger jag varit där. Kommer nog se den under den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0