När jag fick styra själv gick det bättre

När jag kom till jobb fick jag reda på att Katka inte kommer idag att hon hade tagit en dag ledigt. Vilket innebar att jag hade ytterligare en dag utan någon lärare. Men då gick jag själv genom jobbet gjorde de jag kunde vilket ändå var en ansenlig summa, gjorde nog idag lika mycket som jag gjort på hela tiden så här lång på jobb. Kändes bra, men det är fortfarande en hel del jag inte har någon aning om och därför inte kan göra, och det är irriterande.
--------------------------------
I torsdags och fredags så spenderade jag hela dagarna med Katarzyna, 9 timmar, nu var det tillbaka till det vanliga vilket är väl kanske mellan 30-50 minuter om man inte räknar lunch för på den gick vi en tur. Lånade ut en av mina böcker till henne också.
--------------------------------
Efter jobb så är det fortsatt goda förbindelser med de inneboende, vi pratar mer de frågar mig saker och jag frågar dem. Man får numera ett hej när man kommer innanför dörren, och jag satt med dem i vardagsrummet och tittade på nyheter. Som sagt lite bättre förbindelser.
---------------------------------
Gårdagen
Killen som hade bestämt plats för brunchen på denna underbara dag hade glömt bort en liten detalj, kolla om stället var öppet. När jag kom dit som första person eftersom när jag åker till ett nytt ställe så vill jag ha marginal, vet inte om det är svensken i mig som har sådan respekt för tider. Jag behövde inte vänta alltför länge dock innan australiensaren dök upp. Vi inväntade tre personer till och en av dem hade en bil så vi åkte därifrån till vårt gamla vanliga ställe.Att åka bil genom Prag visade ett annat Prag som jag inte sett, inget vackert Prag emn en annan vinkel. Det stället vi skulle käkat på dock låg väldigt vackert beläget så skall definitivt ta mig dit någon mer gång. En av de vi väntade in var en ny bekantskap (oj en ny så oväntat, eller något) en australienska som skriver reseböcker, hon hade bara fått en publicerad men det var ändå lite imponerande.
----------------------------
Efter brunchen gick jag och australiensaren och såg på hollywood bollywood filmen Bride & Prejudice, vilket var mer underhållande än jag förväntat mig. Men utan alla sång och dansnummer så hade det varit en bedrövlig film. Vi avslutade dagen på puben Lokalblok, börjar bli lite stammisar där.

Kommentarer
Postat av: T2

Så du erkänner att du gillar musikaler? "men utan alla sång och dansnummere hade det varit en bedrövlig film". You have changed boy. Hehehehe
Love/ Tobbe 2

2005-06-22 @ 00:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0