Rosa

Lista: Saker jag köpt i Prag som visat sig vara rosa när jag kommit hem.
1. Tejprulle, själva tejpen är genomskinlig men plastekipaget är rosa.
2. Toapapper, det hände idag, mina inneboende hade bett mig köpa toapapper och jag kollade givetvis inte ordentligt när jag handlade. Det enda jag kollade upp var att jag inte köpte den billigaste enlagers varianten. Men nu har vi alltså rosa toapapper, det positiva är väl att jag kommer stoppa det där solen inte skiner.
--------------------------------------------------------------------
Har varit en intressant dag på jobb, jag började med att skicka ett par frågor via e-post till folket i Danmark, eftersom jag inte hade någon att fråga här. De svarade om än motvilligt, men de skickade också mejl till min chef och pressade dem om att jag måste få lära mig. Lite roligt var danskarnas förslag om att jag skulle åka till Köpenhamn och bli utbildad där. Det vägrade givetvis folket här nere, vill ju inte lägga ut sådana pengar på en kille som precis börjat. Men däremot nu verkar det som jag kommer få en som hjälper mig. Det blir Katka, inte för hon vet exakt hur man skall göra men hon har ju erfarenhet av programmet och har mycket mer kvalificerade gissningar än vad jag har.
--------------------------------------------------------------------
Typ såhär ser det ut i vår hörna där jag jobbar.
väggväggväggväggvägg
Petra | Jag | Jindra
gånggånggånggång -> Fönster
Norma | Katka | Bara
skåpskåpskåpskåpskåp
Spanska avdelningen
-------------------------------------------------------------------
Käkade på en kinesk restaurang idag, trodde jag köpte en mindre middag för jag tänkte snåla idag.. men även om det var halva priset så var det tillräckligt med käk. Norma som köpte normal fick en jätteportion, kanske här man skall gå om man är hungrig. Åt nudlar med kyckling, var ingen smakexplosion men det smakade bra. Vet inte om det var positivt att stället låg vägg i vägg med läkarmottagningen där jag var och kollade mig.
-----------------------------------------------------------------
Får se imorgon om jag hör med Katarina om hon skulle vilja hitta på något i helgen eller efter jobb.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Tja!! Trodde att du gått under jorden i Prag! Det var ju bara 2 månader sen senast.. Kul att det finns ett sätt att nå dig nu! Själv är jag tillbaka i jobbträsket. Det tråkiga är 1. Du han sluta innan mig 2. De är så många nu ansikten i Malmö så jag tas för nybörjare! Fast det är jag i och för sig med det nya kassa systemet. Har det bra så länge så lovar jag att höra av mig!

2005-06-08 @ 23:05:07
Postat av: Jon

Fan va roligt att höra av dig vännen!!!
Hoppas att allt är bra med dig. Är på väg till
jobb så jag skriver mer en annan dag.

2005-06-09 @ 06:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0