Så hände det...

Snålheten eller i det här fallet latheten bedrar visheten. Jag hade inte tillräckligt med mynt till biljettautomaten och istället för att gå tillbaka till Trafika affären så chansade jag att åka de 4 hållplatserna utan biljett, och givetvis blev jag kollad. Så nu blev hemresan 50 gånger dyrare än vad den skulle varit egentligen. Jag måste köpa mig ett tre-månaders pass kan inte ha det såhär.
-------------------------------------------
Jag har inte fått någon egen dator idag heller.
------------------------------------------
Drack kaffe.
------------------------------------------
Morgonen blev seeeeg, dels var jag lite bakis men framförallt ingen dator och ingen Martina att lära mig, hon var hemma sjuk. Så allt jag gjorde var att repetera de övningarna jag gjorde under utbildningen i fredags. Chefen (Petr) över våningen var över och sa att han skulle dels titta förbi vid 11 efter hans möte och att han hade lite saker att säga till mig och de andra nya. Han kom inte, man börjar bli lite skeptisk till vad folk säger. Han hade säkert något bra skäl men att kostant inte göra som man sagt bara några timmar tidigare känns konstigt.
------------------------------------------
Drack kaffe.
------------------------------------------
Katarina kom till jobb strax inna kl 9, hon gick förbi var jag satt och hånade återigen min stackars lilla laptop med att kalla den "petite". Hon sa också att att hon inte ringt igår för att hon hade vilat större delen av dagen. Hon gjorde ju sina rumskompisar en tjänst på lördagen och jobbade i en restaurang från 13 till 01, så lite förståligt.
----------------------------------------
Drack mer kaffe.
---------------------------------------
Det borde bara vara soft att få pengar på att inte göra något, men det hade känts mycket bättre om jag kunnat få en egen dator och börjat jobba.
--------------------------------------
Kaffe.
--------------------------------------
Var och käkade på en restaurang med Bara och Norma idag igen, honungsmarinerade skyckling lår med sky och potatis. Smakade mums. Vi får se hur länge jag käkar såhär, rent ekonomiskt är det inte bra. Förr eller senare får jag snåla, men en månad eller något sånt skall jag nog käka ute, tror en hel del av de andra snålar med.
------------------------------------
Ok, kaffet har slagit till, kan knappt hålla en penna som jag skakar. Övergår till vatten.
-----------------------------------
En kille som jobbade i den hollänska delen, bestämde sig i fredags att han inte ville jobba mer här. Så han bara sa upp sig, han hade också ett provkontrakt som jag har, så då har man den möjligheten känns ändå lite konstigt.
----------------------------------
Vatten.
---------------------------------
Spenderade större delen av eftermiddag hos en tjeck i den franska avdelningen, han hade fått instruktioner om att gå genom programmet med mig. Hans engelska är under all kritik, han är säkert väldigt duktig på franska men han är inte det på engelska. Att han sedan pratar helt monotont och upprepar sig hjälper inte. Kom på mig själv flera gånger vandra iväg med tankarna, men han märkte inget. De sista två timmarna fick jag faktiskt göra riktigt jobb, kändes bra att kunna bidra med något. Fick ta hand om de enkla uppgifterna, men någon hade behövt göra dem så jag tror det uppskattades.
--------------------------------
Har tagit det lugnt efter jag kom hem, var inte riktigt motiverad att bege mig iväg efter ha bränt de onödiga pengarna på böter. Dessutom så regnar det, inte bara det det åskar och blixtrar en hel del. Åskan låter anorlunda här, mer mäktigt, gissar på att det är så för att bergen och kullarna hjälper till att förstärka ljudet. Överlag tycker jag vädret är mer ombytligt här, mycket sällan det regnar en hel dag, eller ens grått en hel dag. Kan bara vara som jag inbillar mig, men så har jag uppfattat det.
-------------------------------
Nu blir det ett par simpsons avsnitt sedan fortsätta läsa bok. Kaffet är fortfarande kvar i blodet, undrar hur det skall gå när jag skall sova. Märks att jag inte är van att dricka mycket kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0