Skandinaviskt café

Igår fortsatte hjärntvätten, och jag syns nog en del eller det faktum att jag är den ende från norden på introduktionen, jag blir hela tiden utpekad att göra saker i övningar eller att svara på frågor. De låter blicken gå över alla där men fastnar på mig och så kommer det en fråga eller kom fram här och var med i den här övningen. Det är kul med uppmärksamhet, men de kunde ju varierat offren lite. Gick och åt med Katarzyna, normalt brukar hon bara ha någon yogurt eller annat och äta på kvällen, men eftersom jag var tokhungrig så hängde hon på. Jag hade skäl att vara tokhungrig, för jag åt endast tre bullar under torsdagen (kommer mer till det längre ner). Katarzyna skall äntligen fixa en mobil så då kan jag ringa och störa henne. :)
----------------------------------------
Efter jobb blev det bara en kort tur hemom innan jag åkte till centrum och till Sångaren, stället är bara en liten förlängning av ens vardagsrum totalt opretentiöst. Igår var extra underhållande, en kille kom in med ett paket, vid första anblick så likanade det en bilbana. Men det var roligare än så, killen brittisk självklart hade hittat en hästkapplöpningsspel på internet. Elektriska små hästar som man kunde ladda upp, ställa in farten på, jockeys som såg lite olika ut. Och givetvis eftersom han var britt så blev det gambling med en gång, blev en succe folk hejade och skrattade åt sin häst och det behövcdes målfoto mer än en gång. Så liten enkel grej och så kul man kan ha.. vi spelade bara om småsummor och de pengar som vanns slutade som öl till allihop ändå. Drack jägermeister, det är lika hemskt som alltid men det är inte artigt att säga nej när det bjuds. Så det blev en ganska sen kväll och idag är jag lite seg.
------------------------------------------
Torsdagen, vi skulle ju gå ut och äta, vi gick ut men det blev bara ett par öl. Första stället vi var på så hade någon bokat hela matavdelningen. Och de återföljande 4 ställena var hlet packade med folk, slutar med att vi går helt avsiden till ett litet ställe med en väldigt trevlig innergård, men vi kommer dit strax efter 21 och de stänger ju 22.. så blir inget käk. Vi var; de tjeckisk amerikanska paret, två italienare, en skotte och så estniskan. Efter det här stället så var jag trött och drog hem. Fick följe med estniskan som också var ganska seg, blev en trevlig gångtur till tunnebanan.
---------------------------------------------
Idag, har hittat att det finns ett Skandnaviskt hus i Prag med ett nordiskt café. Så det är dit jag kommer ta mig nu, och det vattnas redan i munnen på mig, rostbiffsbaguette eller köttbullsmacka... mmmmmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0