Tre dagar (Och lite till)

Söndag
Såååå skönt att bara ta det lugnt och sitta hemma och spela datorspel, det finns en frihet i det. Syster fyllde år GRATTIS. Tydligen missade jag inte mycket på brunchen, var inte många där enligt australiensaren.
-----------------------------------------
Måndag
Jag börjar mer och mer komma in i jobbet, och börjar äntligen känna att jag gör nytta. Katka som lär mig är riktigt rolig med. Har glimten i ögat och är underhållande, Petra som sitter till vänster om mig är lite svår att veta var man har men i grunden är hon trevlig och ganska kul med. Tror hon är lätt den som kommer lära mig flest svärord på tjeckiska.
Lunchen lyckades jag få med Katarzyna på en gångtur och eftersom jag har varit ute och käkat lite varstanns omkring byggnaden så visste jag ju en ganska trevlig runda med utsikt och där man kunde sitta och dricka lite läsk. Frankrike har typ inget att göra och de är flera gånger fler än oss, och vi har hur mycket som helst. Men det har iaf en god sak med sig, Katarzyna brukar hänga hos mig för att träna riktigt jobb istället för de tråkiga övningarna de annars skall göra.
Vi gick och handlade ihop efter jobb med, alltid svårt såhär i början men det lutar väl mer åt kompis.
------------------------------------------
Idag (Tisdag)
Fortsätter med mitt jobb, mejlar som en galning med svensken som jobbar i Sverige. Stockholmare och vi har haft våra duster om sport, men vi är iaf överens om att Joe Montana när han spelade amerikansk "fot"boll i Sna Francisco 49ers så rockade han fett.
Återigen nästan hela dagen sitter Katarzyna och tittar och hjälper mig att jobba. Lite roligt att hon hade glömt att ta reda på adressen var hon bor, så när hon idag skulle fixa ett bankkonto och det var bråttom enligt personalansvarig så fick hon problem. Slutade med att jag ställde upp och lät henne ha sitt namn på min brevlåda för de ville ju skicka grejer direkt. Men hon skall ändra så fort hon kan. Vi har också bestämt att vi skall besöka Prag Zoo en dag snart, kanske till helgen. Annars, var och käkade med Bara, hon är bara ett år äldre än mig tror jag men hon är mycket mer vuxen och därmed kanske lite tråkig. Vi käkade inne i en mataffär, maten där var ingen höjdare. Klyftpotatisen (som de av någon anledning här nere kallar amerikansk potatis) var toköversaltad och i tråkiga små klyftor, och till det var det typ kyckling schnitzel, fast den var aning som gummi. Det bästa var att dricka ingick i det ganska resonabla priset av 57 kc (dela med tre för att få ungf sek)
---------------------------------------------
Imorgon
Imorgonbitti så skall det vara frukost på jobb, för alla som jobbar inom de Nordeuropeiska länderna i huset. Så det finns faktiskt en chans att jag träffar någon mer som snackar svenska imorgon. Och efter jobb så skall jag vid 20 tiden in till Lokalblok och vara social igen, börjar bli på tiden igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0