Trevligt

Min dag har varit trevlig på mer än ett sätt. Först var jag på det nordiska cafét, kanske var jag där på fel tid för att få någon kontakt, för det var bara äldre och barnfamiljer där, hörde en del svenska men man går inte bara fram till en barnfamilj, näe någon mer i min ålder hade varit bättre. Men vilken underbar frukost jag åt, rostat bröd, köttbullsmacka, löskokt ägg, stekt ägg och bacon, RIKTIGT kaffe och ett wienerbröd som avslutning. En gedigen frukost och jag var tokmätt efteråt.
--------------------------------------
När jag åkte hem så i en av vagnarna på metron så hade lyset gått sönder, självklart ville jag åka med den. Det var andra människor i den så det skulle väl funka. De hade något reservljus som lyste upp lite så det blev aldrig helt kolsvart men det var ändå läskigt/mysigt. Man åkte från en ljus station till nästa. Och folk pratade i vagnen med varandra, det krävs bara något litet anorlunda för att folk skall kunna kontakta andra okända människor.
------------------------------------
Skam på IKEA i Zlicin, både gott och blandat och salta fiskar var slut. HMPF.
------------------------------------
Imorse åkte mina inneboende iväg på bröllop men de var tillbaka när jag kom hem, märklig men frågade inte mer om det. Lite senare knackar hon på min dörr och bjuder in mig att vara med att käka middag med dem, och det är ju bara trevligt. Dock syns det klart att hon gråtit, och lite senare får jag reda på att de har fått något besked hemifrån som inte är något glatt besked. Så de kommer åka hem nästa helg och även vara borta första veckan i Juli. Kände inte att jag kunde fråga vad det var, vill de berätta så får de göra det. Maten var helt ok, kycklingklubba med ris/och grönt och sky. Och så lite vattenmelon efteråt. Min mage litar nog inte riktitgt på mig, äter ju inte direkt regelbundet.
------------------------------------
Jag får hitta på något att vara bjuda tillbaka med, kanske skall laga till någon mat. Tips någon?

Kommentarer
Postat av: Jon

Köttbullar och makaroner får det väl bli. Dom kan
behöva en riktig kulturresa....:)

2005-06-20 @ 06:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0