Förhistorisk

Igår, Doom var ingen bra film, lite skoj med våld men det var allmänt en dålig film. Nog för man visste det innan, men storyn hade så många hål i sig så att man inte trodde var sant.

Efteråt gick vi och käkade på ett ställe vid Andel som heter Praviek (Pre-Historic översattes det till på engelska). Allt var på tema förhistoria, bland annat hade de hade monterat stora mammut betor som man fick gå under och hela menyn var också i tema. Mycket kött... och först tyckte jag det var lite dyrt, men när man fick den gigantiska portionen som jag inte orkade äta upp, ändrade jag uppfattning.

Ny film på fredag troligtvis, den här gången en flickfilm tror jag det blir.

Ikväll skall jag träna lite tjeckiska med Gävle direkt efter jobb, annars inget planerat.

Har tre datum redan planerade vad jag skall göra.

26 November
Då skall jag gå på en riktig Thanksgiving fest. Julie tillsammans med andra som anordnar den. De skall laga så mycket mat de kan själva, de har beställt saker från USA, vissa tillbehör som de inte kunde hitta här. Så det skall bli kul att se och smaka.

7 December
Då skall det vara en julfest på skandinaviska huset. För både oss skandinaver (för tillfället nere i två, jag och Gävle) och de tjecker som lär sig svenska. Och de är 15 stycken tror jag lärarinnan sa, och att de var väldigt motiverade att lära sig svenska. Och till min och Gävles lycka verkade de flesta både vara unga och av det kvinnliga könet. Skall se om jag kan ladda ner lite svensk julmusik.

9 December
Då är det julfest med företaget, det verkar som de hyrt en hel nattklubb där vi skall få roa oss. Kan bli intressant att se folk i party-mode istället för work-mode. Finns ju en del söta flickor på jobb man kanske får en anledning av att prata med.

Kommentarer
Postat av: Sara

Känner du bara flickor? Och den här killen Gävle, finns han eller är han bara påhittad för att killarna här hemma inte ska bli allt för avundsjuka?

2005-11-10 @ 21:39:53
Postat av: Tobbe

Gävle finns, annars tror jag det är dags för mig att uppsöka ett mentalsjukhus.

På jobb så är det ungefär 80% tjejer och 20% killar, så inte så konstigt.

Men, ja, det har blivit att man känner ett par flickor. Men jag har några killkompisar med, lovar.

Sedan kvittar det ändå ju, flickorna är ju BARA kompisar. :(

2005-11-11 @ 08:48:10
Postat av: syster

Jag har träffat Gävle....väldigt trevlig kille.Kram

2005-11-11 @ 19:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0