När skall man vila

Igår skulle jag plugga lite tjeckiska med Gävle, och det gjorde vi med. Sedan så gick vi och tittade på fotboll på en pub.  Med Gävles amerikanska DJ-kompis. Och snart satte det sig även ett par tjeckiska killar vid vårt bord. Vi tittade på matchen mellan Arsenal och Sparta Prag, så folket i lokalen hejade självklart på tjeckerna. Jag ställde mig någorlunda neutral men Gävle är ett inbitet Arsenalfan. Men det var inga problem även om han jublade en del när Arsenal vann med 3-0. 

Tjeckerna vid vårt bord var trevliga, studenter på en högskola här i Prag. Men resultatet av att de var trevliga blev ju mer öl och att jag stannade längre än jag tänkt. Så var hemma sent igår, men med en inbjudan att i januari åka upp till deras hemby i norra tjeckien och åka skidor. Får se, mest troligt att det var fyllesnack, men man vet ju aldrig, man skall ju inte säga nej direkt iaf. De snackade också om att bjuda in på någon studentfest, det kändes mer troligt.. :)

Ikväll är det åter fotboll som gäller, jag skall gå och se på matchen mellan Slavia Prag och CSKA Sofia lajv. Inte några av mina favorit lag, men kanske ändå blir en bra match. Min första UEFA-cup match jag kommer se på plats. Efter matchen så vet jag inte om jag skall till festen, eller om jag skall till Nebe (klubben), beror lite på vart Gävle är. Men det finns en stor risk att det blir sent ikväll med.

Imorgon, är det biodags med Rachel igen, vi skall se filmen Broken Flowers. Tror inte vi gör något efter filmen, men det är ju fredag så man vet inte.

På lördag, ok, nu kommer man till hur litet utlännningssamhället är här nere. Gävle postade en tråd på forumet på www.expats.cz att han ville träffa folk under dagarna. Och en av de som tar kontakt med honom är sydkoreanskan Ji-san som jag träffat här förut. Och de kommer fram till att båda känner mig, så nu skall jag träffa Gävle, Ji-san och Tanya (senast jag träffade henne kan man läsa om den 10 september) på lördag eftermiddag.  Men inte nog med det, på kvällen skall nog jag och Gävle ta oss iväg och träffa två andra tjejer som vi inte träffat förut. Hur det hela skall fungera på lördagen har jag ingen aning.

Söndag, då är det bara brunch, sedan antar jag att jag sover bort resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0