Vitt Prag

Det har snöat lite nästan hela natten och nu på morgonen har det tilltagit, och det är någorlunda stora flingor som faller där ute. Jag gillar inte snö.. det innebär när jag skall ut senare idag så är det kallt säkert vått och halt...

Onsdagen, på jobb så finns det en kille som jobbar för den italienska avdelening och han hjälpte mig och Gävle att få schyssta sittplatser i fotbollsbar till kvällens drabbning. Baren hade varit fullbokad sedan i söndags, men han ringde en av servitriserna. Så då fick vi se Tjeckien - Norge i en riktig tjeckisk fotbollspub, Gyllende Stjärnan heter stället. Vi var där i god tid och letade upp servitrisen som heter Livie och så fick vi våra platser, stället blev verkligen knökfullt, men det ökade bara till stämmningen. Att sedan Tjeckien vann och gick vidare till VM förstörde ju inte heller stämmningen direkt. Efter matchen och ett par öl, går vi upp och skall bara tacka servitrisen för platserna innan vi beger oss så, har min kompis från jobb dykt upp med några andra tjeckiska vänner. De har varit på stadion och tittat.

Slutar med att vi följer med dem och servitrisen som avslutat sitt skift till en klubb som heter "Sud" tror jag.. . som betyder söder, tror jag.. :) Det var iaf ett intressant ställe, först kommer man in i vad som ser ut som en vanlig pub, sedan traskar man ner för trappor och kommer till en liten gång, traskar ner för några trappor till, kommer till ett rum med 4-5 fotbollsspelsbord, går ner för trappor igen, till ett rum med en liten bar i ena hörna, men vi fortsatte en bit till till ett mindre rum med en större bar. Och det var ju inte raka fina trappor, utan lite slingrande med lågt i tak. Kändes ett tag som man var på väg ner till center av jorden...

Stannar där till strax innan tre på natten när jag tar mig med nattbussen hem, en ukrainsk kvinna raggar på mig på busshållplatsen. När jag tänker efter vad som hände när hon  sa hej, så borde jag varit mer misstänksam. För när hon sa hej till mig så tog alla omkring mig ett steg ifrån, men jag som var onykter tyckte det bara var roligt att här pratar någon med mig. Hon gick inte av på samma hållplats (tack) men envisades att hålla handen under resan, och ingen engelska kunde hon heller.

Kanske skall nämna att på torsdag så hade vi ledigt, i minne av sammetsrevolutionen.

Fredag kväll, Gävle har skickat meddelande om jag var på att göra något och eftersom värmen försvunnit igen så känns det som en bra idé. Den här gången tror jag att jag vet varför värmen är borta, man behöver öppna upp ventiler så man kan fylla på med vatten, en ventil är lugn, men den andra.. vill inte öppna fel och stå i en massa vatten upp till knäna. På metron på väg in så går en tjej från den spanska avdelningen på Kristina, saken är den att jag trånat lite efter henne ett tag på jobb, och vi pratar lite på jobb men då är det nästan alltid jobbsnack. Så jublande inombords börjar jag prata med henne, hon är på väg att hämta en vän som kommer till Florence busstation, men hon är tidigt på det, så jag föreslår att hon skall följa med en sväng till vart jag och Gävle skall sitta, ett ställe nära var han bor Ferdinanda, de har väldigt god öl. Och hon följer med, vi får sitta där ett tag själva innan Gävle dyker upp. Hon pratade helt klart mer när det bara var ajg och hon, men så känner hon mig sedan innan. Hur som helst, jag får hennes mobilnummer så nu blir det nog att fråga om bio en dag nästa vecka eller söndag kväll... hmm..

Vi går efter det till Sångaren men är där väldigt kort tid, överfullt med britter på svensexa. Intelligensnivån på brittiska svensexor är nog på ungefär samma nivå som amöbor, inte ett uns till iq. Kan Ryan Air och Sleezy Jet sluta flyga hit billigt från London.

Går en sväng till Nebe, Gävles Dj kompis skall spela ikväll igen. Men det blir en lugn kväll, åker hem med ett av de sista metrotågen. Jag fick ju Kristinas nummer så jag var nöjd. Ohh... när jag kom hem så var det varmt i elementen igen, Libor måste varit här igen när jag inte var här...

Ikväll är det inflyttningsfest hos Gävle och DJ:en.. kan nog bli intressant det med. Träffat de flesta som Gävle bjudit in, och han var duktig, 6 tjejer och 2 killar... bra fördelning. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0