Hur blind får man bli

I helgen frågade min syster mig, hur jag skulle värma mors köttfärssås som hon hade fått med sig. Med micron sa jag, självklart, var annars.

När slovakerna som bodde här innan skulle flytta sa de att de skulle lämna kylskåpet och micron. De flyttade första helgen i september, d.v.s för närmre två månader sedan. Jag har varit i köket massor av gånger, jag tror jag har lagt brev där micron stod. Men jag har aldrig reflekterat över att den inte fanns där. I mitt huvud har den alltid funnits där.

Så idag, pastan kokar för fullt, och jag skall bara värma köttfärssåsen, går bort till var micron stod innan och plötsligt går det upp för mig. Där finns ingen micro, den är borta. Goda råd dyra, det finns ett par grannar jag pratat lite med tidigare, snabbt bort till deras dörr och knackar på. Ja, de undrar nog vilken konstig kuf jag är.. bara komma på sådär plötsligt att man inte har en micro. Men de var snälla och lät mig låna deras micro, var också lite trevligt att prata lite mer med grannarna.

Dessutom, jag tror inte värmepannan funkar, har inte blivit varmare här. Funderar på att trycka in den tredje knappen, även om jag inte har någon aning vad symbolen betyder.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Do not, under any circumstances, push the red button!

2005-10-26 @ 09:50:15
Postat av: Sara

Kom igen Tobbe, vi är nyfikna på vad som har hänt sedan syrran åkte hem. Har du hängt på några coola tjeckiska klubbar eller har du tagit med några flickor till biografen? Och vad hände när du tryckte på knappen?

2005-11-01 @ 11:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0