Ingen nattbuss den här gången heller

Lördag
07.00
Vaknar upp med en lätt bakfylla, varit ute på Sångaren och ett annat ställe innan där jag lyssnat på en kille som heter Jamie Marshall, gitarrist. Duktig kille, spelade bara covers men det var trevligt. Enda problemet var att stället låg lite väl nära Karlsbron, så fanns lite väl många brittiska turister därinne. Spelar lite datorspel, och snackar lite strunt med Hans. Och får ett meddelande från Julie att de tänker gå på en klubb ikväll, klubben heter Futurum. En vän till Julie och kanadensaren är dj.

13.00
Har bestämt mig för att ta mig in till Andel och titta på en film, skall bara käka på Majak först. Väl på Majak, så käkar jag spaghetti carbonara. Och så tar jag fram mobilen för att kolla klockan då den börjar vibrera i handen och jag får ett meddelande. Det är från gävle-killen, han föreslår en fika och vill gärna se Stodulky. Så det tyckte jag lät bättre än bio ensam, så det svarada jag glatt ja till.

16.00
Gävle dyker upp i planerad tid, visar runt honom lite på området inte för det är så mycket och se, sedan går vi till Majak, sätter oss där och snackar en hel del. Dricker en del kaffe, och han käkar lite med. Sedan drar vi hem till mig och han lånar internet ett tag, laddar upp foton från sin mobilkamera. Hjälper mig upp med sängen till syster. Så frågar om han vill hänga med till klubben på kvällen, och det tycker han är helt ok.

20.45
Vi åker in till Lokalblok som ligger väldigt nära till Futurum. Börjar dricka öl där, vi skall träffa de andra vid kl 22 utanför Futurum. Ingen rolig som jobbar på Lokalblok idag, så kan inte ståta riktigt med att vara stammis.

22.00
Utanför Futurum, får ett meddelande från Julie och hennes väninna att hon är försenad med en 20 minuter, det är ganska kyligt ute så vi bestämmer oss för att gå in på klubben, betalar inträdet och tian till garderobsavgit, så totalt 100 kc för att komma in. Ölen inne på stället kostar 25 kc per halvliter, och det dräller av flickor är också något vi tar notis av.

22.22
Får meddelande från Julie att hennes väninna som är på besök från usa att hon inte mår bra och att de inte dyker upp. Jaha, tänker vi, vi som har betalat och gått in på klubben, det är väl bara tt göra det bästa av situtionen.

23.40
Ett par öl senare har vi en liten diskussion om vi skall ta sista metron hem eller om vi skall stanna kvar på klubben. Det är 80/90-tals tema på musiken. Och som de flesta vet tillhör de inte mina favoriter, men det är lite skoj för alla sånger som de spelar, visar de även videon till på två stora dukar. Så det är ganska underhållande att bara stå att titta på videorna. Vi bestämmer oss för att stanna, det finns ju ändå flickor här.


Söndag
00.01
Ställer in hjärnan på att idag skall jag ta nattbussen hem, jag vet inte exakt var den går ifrån, men på ett ungefär, och fråga har jag inget problem att göra om jag inte vet.

01.00
Vi har hittat till dansgolvet styrkta av ölen intar vi dansgolvet. Tycker det är faktiskt ganska kul att dansa, men vi har varit lite tveksamma då vi har inte sett så många killar som dansat ihop. Ingen bögnoja, men man vill ju inte stå ut alltför mycket om nu man inte dansar två killar. Men det är inga problem.

02.00
Mer öl i kroppen, varit i  vändor ute på dansgolvet, suttit lite och tittat ner på dansgolvet, allmänt mycket folk på klubben. Det finns även en scen där folk som vill visa sina danskonster hoppar upp och dansar. Och ibland ser det nästan korregerat ut, när de nästan dansar som de dansar i videorna. Börjar undra lite hur ofta de går till de här tillställningarna.

03.00
En öl till, men vi är på inget sätt jättefulla, vi är inte nyktra men inte jättefulla. VI har mest dansat den senaste timmen. Ganska snällt på dansgolvet hemma brukar det vara lite knuff dit och hit, men det är väldigt snällt.

03.20
Börjar undra varför de bara spelar tryckare, verkar inte logiskt, stället har väl öppet till fem på morgonen, ett mål som börjat hägra, det är ju då Metron börjar gå igen.

03.25
En till tryckare, vad är det här. Vi börjar se folk som går från stället.

03.26
Frågar en tjej som går förbi mig om hon kan engelska, jepps säger hon, kan du tjeckiska. Får fram att visst kan jag lite, kan du svenska eller danska. Hon skrattar, och jag får ivbäg frågan, när stänger det här stället. Och svaret är givetvis, nu. Vi pratar på vidare, hennes kompis och två killar börjar även de snacka med oss. Och så frågar de om vi vill hänga med till en pub och fortsätta kvällen. Så varför inte.

03.30
Kö som alltid när man går sist att få ut sin jacka.

03.45
Vi går in på en Herna bar, spelhålorna som har öppet dygnet runt. Kan säga att min tjeckiska blir enort bättre onykter, får fler komplimanger om mitt utttal, vilket ger mig bara ett större fånleende än vanligt som onykter. Vi snackar på, de två killarna kan inte mycket engelska, men jag lyckas ändå många gånger göra mig förstådd och sedan hjälper tjejerna. Tjejerna heter Marketa och Katka. Katka var den jag började prata med, men det blir Marketa jag pratar med mest, och Gävle snackar med Katka.

04.30
Hmm... först nu går det uppför oss att killarna och tjejerna känner inte varandra sedan innan, och killarna bjöd med tjejerna på att gå vidare och tjejerna bjöd med oss. En konstig incident här med, när jag kommer ut från toan efter varit och pinkat så har det kommit en ny kille till baren, och typ det första han gör är att be om ursäkt till mig. Jag fattar ingenting.. men tydligen har han sagt något riktigt jävla otrevligt om mig och Gävle så Marketa och Katka är skitarga, och det slutar med att bartendern kastar ut killen och hans tjej, inte fysiskt. Blivit ett par öl här med.

05.30
Vidare till nästa Herna bar, beställer Cola, märker sedan att ingen beställer mer alkohol, vettigt beslut. Killarna går iväg och börjar spela på "Jack Vegas"-maskinerna. Ooch vi två sitter kvar och snackar med Katka och Marketa, fortfarande jag mest med Marketa. Hon är ganska smart, lyssnar på trevlig musik och är allmänt söt. Efter ett tag sticker killarna, tröttnat på att tjerna inte visat dem mer intresse är min gissning. Men de var trevliga, aldrig arga för vi hängde med, inte som vi såg eller hörde iaf.

08.30
Lämnar Marketa och Katka på Mustekstationen då det skall upp mot Dejvicka. De bor på samma ställe i något studentboende som mer lät som värsta klostret, de sover 6 tjejer i samma rum och De måste gå ner en vång för komma till toa och dusch som de delade med fler personer. Kostade dem dock bara 2000 i månaden och då ingick mat. Men det är en aning värre än våra korridor som jag bodde på nationen. Efter vi lämnat dem är vi båda varsett mobilnummer och e-mejl rikare.

08.31
Tar beslutet att strunta i att åka hem, jag skall ju på brunchen kl 12.. bara tre och halvtimme bort. Kan ju käka frukost på det Nordiska caféet. Får med mig Gävle även på den här planen.

08.50
Framme vid Nordiska Caféet, som bör enligt mitt minne öppna klockan nio... men jag har fel, nio på lördagar och nio och trettio på söndagar. Så vi går en liten runda, solen är ju uppe så vi ställer oss på en plats där solens strålar förgyller tillvaron.

09.31
In på Nordiska Caféet, vi väntade en minut för vi ville ju inte vara som panchisarna hemmvid som skall in på ICA på morgonarna. Vi beställer frukost, och den var tokgod, klart vad magen behövde.

11.30
Framme på Fraktal, amerikanen som jobbar där bara skrattar när han ser oss, vi ser nog en aning sletna ut. Det blir en stor uppslutning på dagens brunch, många nya och alla tycker ju det är kul att titta på oss när vi ser ut och lida. Men har aldrig blivit bakfull under hela tiden, och inte heller mått illa, och tycker som sagt jag hinte har varit tokonykter.

14.00
Jag och gävle lämnar brunchen, tar varsin spårvagn hemåt.

15.00
Hemma.

16.00
Skrivit det här meddelandet, och varit vaken i 33 timmar, nu tror jag att jag skall vila lite.


Kommentarer
Postat av: sigrid

haha fan vilken härlig helg!

2005-10-16 @ 16:37:37
URL: http://sigrid.webblogg.se/
Postat av: Hans

en annan är då för gammal för såna kvällar...imponerande...(eller dumt?)

2005-10-16 @ 18:52:35
Postat av: Sara

Puh, man blir ju trött av att läsa om din helg. Det hade tagit mig minst TVÅ dagar att återhämta mig. Men det måste såklart bero på att jag numera är vuxen och mogen, det beror nog inte alls på att jag har blivit bekväm och tråkig.

2005-10-17 @ 11:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0