Paus

För min del är det nu en paus med Ella, hur länge får hon avgöra.

Skickade ett sms med tre enkla frågor på morgonen. Hur mår du, hur är jobb och vill du fortfarande ses ikväll. Fick tillbaka ”Fine”, jag undrade vilken av frågorna hon svarat på, och hon sa, ”fine, we can meet tonight”. Får en att känna sig väldigt välkommen.

Jag föreslog kl 19, hon sa att det var för tidigt att 21 var bättre. Vilket är en aning sent för mig, det tar ett tag för mig att åka dit och hem. Men jag sa ok, jag har ju att göra både imorgon och torsdag så det är ju trevligt att träffas.

Fördriver tiden att snack skit med folket på Sångaren, finns många märkliga människor där, idag hade kommet en Nya Zeeländare som var kiropraktor, och en kille var hans offer. Så de hade en show där, och vi andra satt omkring och drack öl.

När det närmade sig så tog jag mig till Namesti Miru, och väntade. Fem över så skickar jag ett sms ”nu tror jag att jag åker hem”, och tio över så går jag på spårvagnen. Jag är nästan hemma när jag får ett sms där hon är sur över att jag åkt hem. Och visst jag kunde väntat längre, men efter dagens ”fine” meddelanden så kändes det inte så lockande.

Vi skickar meddelanden fram och tillbaka, där jag förklarar min ståndpunkt. Att jag gärna är där och hjälper på vilket sätt hon än vill att jag skall hjälpa. Men inte att jag tänker vara någonstans där jag inte är välkommen. Om hon bara ser mig som en börda nu när hennes mor är sjuk, då skall jag inte vara där.

Till slut får jag bara tillbaka, ”Please let it be, I cannot continue this right now”


Så då får det vara, hon kan skicka ett sms eller ringa när hon funderat mer. Jag har gjort mitt för ett tag känns det som.

Nu skall jag bara försöka hålla mig upptagen så jag inte kan tänka på det så mycket. Börjar ikväll med att gå på bio med Julie, imorgon är första kursen i tjeckiska. Och skall nog kontakta Rachel om att gå se en bio under helgen, söndagen har brunch. Någon dag kan nog gå till datorspel med.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter som om Ella har gjort slut som killar brukar göra - bete sig så konstig att den andre gör slut. (en riktig klassiker).

Kärlek är såklart trevligt, men inte när man blir dåligt behandlad. Det verkar ju dessutom finnas massor med andra tjejer som gärna träffar dig.

2005-10-05 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback