Tråkigt idag

Enda som räddar en sådan här tråkig dag är e-mejlandet med min svenske "chef", får tiden att gå och vi diskuterar de mest konstiga ämnena ibland...

Inte mycket att göra på jobb för tillfället, det jobb jag fick blev precis uppskjutet för det behövs ett par scannade papper innan jag kan göra jobbet. Och hon som har papperna har inte tid att fixa det för tillfället. Så antar det blir måndag. Lär nog dyka upp mer jobb innan dagen är slut, men jag kommer inte lämna alltför mycket till mina kollegor under de dagarna jag är borta.

Imorgon har jag arbetsintervju med, återigen är det ett amerikanskt multinationellt företag som flyttar arbete från Sverige till Tjeckien för att det är lägre löner här. Känns märkligt att vara mitt i saker som man bara hört om på rapport tidigare. Om Outsourcing. Jag har ju kontakt med indier i Bangalore som jobbar efter tidscheman som skall passa in med både delvis USA och Europa.. Och ändå tjänar de mycket mindre än vad folket som hade jobben innan tjänade. Men det är väl en del av globaliseringen, inte kul för dem som blir av med jobben förstås. Men det skapar jobb i sämre ställda länder med.

Lite kul om jag får jobbet så skickas jag troligtvis till Göteborg en månad, typ i februari eller något. För säkert utbildas hos de personerna som förlorar jobbet. Det kommer säkert vara en intressant upplevelse. Men som sagt vet ju inte om jag får jobbet, eller ens om jag vill ha det. Det måste vara ett bra erbjudande för jag skall nappa.

Skickade ett sms till den slovakiske killen som bodde i lägenheten innan om han hade tid att komma förbi och visa hur man får igång värmen. Inget svar än dock.

6 timmar kvar tills jag är ledig 4 dagar...

Kommentarer
Postat av: Jocke

16 grader är väl ingen match för dig? Eller det är bara din syster du tänker på? ;)

2005-10-19 @ 15:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0