Hit skall vi imorgon

Först till museum som har utställningar om amerikanska och afrikanska kulturer. Men även ett par andra om jag förstod det hela rätt. Och praktiskt är att det är toklätt att hitta dit, det är i ett område av Prag jag känner bra till.

http://www.aconet.cz/npm/eexh.html

Jag vet inte riktigt vad vi skall göra mellan att museumet har stängt och att det är dags att äta, kommer minst vara en och halv timme mellan. Men troligen mer. Praktiska är att vi är i närheten av restuarangen, och vi är inte alltför långt från floden. Och längre bort i staden så är det festligheter på Namesti Miru (torg). Men jag tror det lutar åt att föreslå att gå längs floden, kanske gå ut på en av öarna. Det har lovats fint väder till helgen.

Rachels middag kommer ta vid på en restaurang som jag valt ut, eller jag föreslog när hon frågade om tips. Och det blev den. Alla som kommit och hälsat på hittills har jag tagit till den restuarangen, en traditionell tjeckisk öl & matsal. De som jobbar där har traditionell klädsel och de brygger egete öl. Och så här längt har det aldrig varit några dolda eller konstiga avgifter. Alla än så länge som jag har tagit den har uppskattat den.

http://www.umedvidku.cz/

Mailat fram och tillbaka lite med LKF, och jag får skriva ihop ett brev till på måndag och skicka där jag säger upp min lägenhet. Sedan är det tremånaders uppsägning.

På senare tid har jag snackat en hel del med en kille på jobb, som från nu får hete tjecksvensken, för han kan lite svenska.  Han har tydligen lärt sig en del för ett antal år sedan. Och vi båda har haft kärleksbekymmer eller kärlekslängtan. Och han har också träffat en tjej så vi har kört peppning till varandra och kommit med förslag till vad att göra. Roliga med hans tjej är att det är en jag träffat innan så jag vet vem hon är, så lite roligt att jag känner dem båda. Han föreslog idag att vi skulle ut på en dubbeldejt, jag är lite skeptisk än men kanske i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0