Inte riktigt som jag tänkt mig

Igår, så skulle vi ha en liten svängom på stan för att säga hej då till australiensaren som åker hem på måndag. Och vad jag var rädd för att under alkohol influenser så skulle jag försöka något med Tereza som jag inte borde. Jag har varit ute med Tereza ett par gånger men det har inte varit någon gnista. Inte för mig i alla fall. Och nu visste jag att hon skulle dyka upp.

Men så fel man kan ha, Tereza var inte där så värst länge och jag satt på säkert avstånd från henne. Så vi (Tanya brittiska, Stephanie brittiska, och amerikanare) fortsatte vidare. Tanya har jag träffat förr med australiensaren och gänget med sydkoreanskan. De andra var mer eller mindre första gången. Jag ledde vägen till ett ställe vid Andel, ett ganska lokalt ställe med definitivt väldigt få utlänningar. Min gissning är att vi var de enda.

Hur som helst vi tog oss dit, inget fancy men ganska skoj, lite nationsställe över det. Men med ännu billigare öl. Och de spelade helt ok musik, ingen eurotechno, så allting kändes hemtamt. Vilket gjorde det bara skoj när jag och Tanya gick ut på dansgolvet, så länge sedan jag dansade och det är ju kul. Så jag började dansa på som vi gör på nationen både ens bästa och ens showande. Så jag dansade riktigt nära Tanya och retades som vi alltid gjorde på nationen. Var inte beredd på reaktionen dock. Plötsligt har jag en tunga instucken i min mun. Och jag kämpar inte direkt emot. Så nu står jag och grovhånglar på dansgolvet, och tänker hur många gånger har man inte irriterat sig på folk som gör det.

Men som jag skrev igår, även om inte helt sanningsenligt, så finns det en ny person med i mitt liv, Ella, inte för vi är gifta eller liknande, och vi har bara gått ut ett par gånger. Men vi skall t.ex. ut idag.

Så jag slutade hångla med Tanya, och fick även tacka nej till det efterföljande erbjudandet med. Som tur är var australiensaren trött sedan tidigare på dagen och vi hade redan bestämt att åka med sista metron. Så vi fick lämna väldigt hastigt.

Det blev ett par sms. från  Tanya på vägen hem, både positiva och negativa.

Men idag känns det bättre, australiensaren och jag går väl och käkar någonstans senare, kanske tittar på en film. Sedan har vi faktiskt båda en dejt var.

Jag skall ta Ella till Krizikova ( http://www.krizikovafontana.cz/source/en/ )
 fontänen, som varje kväll har ett antal shower med ljus och musik. Så det skall nog bli trevligt, hoppas bara verkligen det blir bra väder. Enligt prognoserna skall det åska på eftermiddag men fortfarande osäkert om hur kvällen blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0