Jag tror det gick bra

Orkade inte åka hem om efter jobb, eller rättare sagt ville inte åka hem om innan jag åkte iväg och träffade Ella. Istället åkte jag först och införskaffade te och en tekula. Visste på att hon gillar örtte, så det var vad jag köpte. Efter det åkte jag en sväng till Sångaren för att få lite moraliskt stöd, det funkade ok. Var trevligt dock att se lite nyheter på teven, har ju ett litet underskott av nyhetshändelser. Iaf av rörliga bilder.

Satt där tills det blev dags att åka upp till Letna, och träffa Ella. Vi hade bestämt att vi skulle äta, men inte var. Utan vi skulle träffas högst upp och sedan gå ner och se om vi hittade en restaurang. Vi båda är i god tid och det är väldigt trevligt att se henne igen, en lång kram när vi träffas. Sedan börjar vi gå neråt och prata under tiden, hon har definitivt haft en mer händelserik vecka än vad jag har. Kanske för att jag bara suttit hemma och tyckt lite synd om mig själv. Hon tar inte upp sin vän så mycket i samtalen, vilket är skönt, bara att de varit runt på alla turistgrejorna. Istället pratar hon om sitt jobb och vad som hänt, vilka hemska och vilka underbara elever. Och hur stor skillnad det är på skolorna, och från klass till klass.

Vi är urusla på att hitta ett ställe, antingen är vi för kräsna eller för snåla, eller möjlien både och. Men det slutar med att vi tar en spårvagn till ett område lite längre bort där jag aldrig varit förut och hon har varit där en gång. Givetvis då så hittar vi ett mycket trevligt ställe, med bra priser och trevliga bord och miljö.

Har ju inte berättat, men under veckan så har Rachel, australiensiskan som är min nya biokompis, hennes sambo från Australien är och hälsar på den här veckan. Och jag har nämt till henne att jag har ett intresse och träffar Ella. Så Rachel skall ha en middag på lördag ute på stan för att visa upp sin sambo, så hon bjöd in mig och sa ta med Ella.

Så under middagen med Ella så nämner jag att jag är bjuden dit och att hon också är välkommen. Och då kommer nog bland det trevligaste ikväll....  ordagrant så säger Ella, "So, she knows we are going together" lite paff får jag ur mig, att det har nog Rachel listat ut själv. Kanske fegt, men det kändes nästan anklagande när hon sa det. Men efteråt så känns det mycket bra att hon använde de orden.

Örtteet blir en hit, och jag gör ju det snyggt med tekulan, först ger jag teet och hon ser glad ut. Frågar henne om hon har en tekula, hon säger nej, och ser inte lika glad ut. Och då tar jag fram tekulan.. det funkade bra.. :)

Vi båda är toktrötta och sitter och gäspar vid bordet. Jag betalar och sedan börjar vi ta oss hemåt. Tydligen är det reperationer på ett spår så en buss har ersatt spårvagnen. Inne i bussen sitter hon och lutar sitt huvud på min axel, samtidigt som vi håller hand. Vi tar oss till en metrostation, och sedan åker vi ett stopp tillsammans när det är dags för mitt byte.

Träffas som sagt på lördag igen, men inte bara för Rachels middag utan vi skall gå på ett museum först. Skall kolla upp detaljer imorgon och skicka dem till henne.

Nu skall jag sova, tror det blir en lätt fredag att jobba imorgon.


Kommentarer
Postat av: Sara

Wow, vilken charmör du är! Som jag ser det så har du numera en officiell flickvän (som du ska visa upp på lördag när det är fest). Skoj!

2005-09-23 @ 11:52:10
Postat av: Tobbe

Jag är fortfarande för feg att säga så...

2005-09-23 @ 13:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0