Lång trist helg

Det har varit en lång helg, och det känns som det tråkiga från helgen fortsatt över till veckan. Inte ett ord från Ella under hela helgen. Och jag vet inte hur länge hennes kompis kommer vara här, hur som helst vill jag inte skicka ett sms eller ringa, jag skickade två sms i fredags utan svar. Så det känns lite som hennes tur att skriva något.

Under ett kort tag var jag lycklig över att jag skulle få spela rollspel igen. Men så visar det sig att de bara spelar på torsdagar, och det är ju givetvis då jag skall ha mina tjeckiska språklektioner. Hur irriterande är inte det. Eftersom det inte var så många i språkgruppen, så skickade jag iväg en förfrågan om det går att ändra dag. Än så länge har killen svarat, och det var ett positivt svar, han tyckte torsdagen var den sämsta dagen för hans del. Han var svensk för övrigt. Men skulle lärarinnan bara kunna på torsdagar så kvittar det vad vi tycker och hoppas. Men jag har inte gett upp tanken än.

Och på jobb så är det lite struligt med en av de indiska personerna (jag är för dålig på indiska namn för att kunna avgöra om det är en kille eller tjej), och innebär en massa extra jobb för mig.

Vädret, värmen bara försvann och imorse var det 5 grader när jag skulle gå till jobb, fick ta på mig jackan för första gången på mycket länge.

Imorgon skall jag till polisen, officiellt för att hämta mitt temporära uppehållstillstånd. Själv ser jag framför mig hur dörren smälls igen när jag väl kommit in i rum och ur skuggorna stiger fyra poliser fram med dragna vapen. Och de säger, "nu gick du allt i fällan"...

Allt det här skulle vara ok, om jag bara fick ett meddelande från Ella...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0