Snart ut igen

Jag sitter och gäspar, det är ju hemskt hur tidigt man vaknar varje morgon. Men jag skall nog piggna till när jag träffar Ella. Vädret har varit mycket bra så här långt så fortsätter hoppas.

Mina inneboende har begett sig, de lämnade en hel del röra dock, inte alls enligt deras livsfilosofi. Men jag antar att det inte är viktigt längre eftersom de inte skall bo här. Jag får ta en dag när jag rensar ut här. Har också kommit till insikt att jag bör få någon att flytta in. Om jag kan spara pengar på det sättet så hade det varit bra, kan bli en aning stramt annars.

Jag skall även inhandla en axelväska av en amerikansk tjej, Raposa,  som gör dem. Jag bör få väskan idag, och den kommer ha texten ”Himmelsblå” på svenska givetvis. Jag behöver en väska, går alltid omkring med en bok, och så fort det blir mer att bära, så är det jobbigt. Och kan jag då få en handgjord från någon jag vet vem det är, så känns det bra. Och det kommer bara finnas en i hela världen. Förhoppningsvis kommer den hålla i många år, och att jag inte glömmer den någonstans innan jag fått in i skallen att jag bär en väska med mig.

Jobbet tickar på, börjar få det lite under kontroll, men snart kommer de säkert ge mig en massa konstiga uppgifter så jag känner mig vilsen igen. Skall ha ett personlig samtal med min näst närmste höge chef om vad jag vill uträtta under nästa år. Inte för jag har några karriärklättrande idéer så skall jag i alla fall nämna att jag inte skulle ha något emot om de kunde hitta något sätt att utnyttja min engelska bättre. Det är bara en på våningen som pratar bättre engelska än mig, och det är en kille från England. Min tråkige chef har också meddelat att hon har begärt en förflyttning. Men det verkar inte som vi kommer få någon ersättare, vilket nog blir att jag kommer få en del extra jobb.

Klart mer bekvämt på morgonen, att inte behöva vänta på två slovaker att göra sig klara för jobb. Nu kan jag själv välja när och hur jag vill göra. Och det har blivit lite tidigare till jobb än förr, det har också att göra med att metron går var 3-4:e minut igen eftersom skolorna har börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback