Stannar hemma istället

Jädra skitvädret verkar ju fortsätta, och så mycket känner jag mig inte för att ta mig in till centrum och dricka öl. Tar och kollar in lite Simpson avsnitt istället.

Fick förresten veta när jag skall börja läsa tjeckiska, börjar den 6:e oktober. Kommer vara på torsdagar mellan 20.00 -21.30. Det står nybörjarklass i mejlet, och vi kommer bara vara tre personer verkar det som. Jag undrar dock hur pass nybörjare mina studiekamrater kommer vara med efternamn som Jerabek och Bertelsenova. Jag trodde att lärarinnan skulle vara dansk med tanke på att skandinaviska huset har varit mest det, men hennes namn klingade ganska svenskt, Sjögren. Det skall bli spännande, bara rädd att när jag ser hur mycket jobb det kommer bli att jag blir en aning skeptisk. Mitt mål är bara att kunna göra mig förstådd och hänga med lite när folk pratar, att skriva tjeckiska är inte intressant, inte än i alla fall. Får försöka repetera mitt mål i huvudet när jag ser hur mycket jobb det är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0