Tankar

Tankar

Tankar kan verkligen kasta en
mellan hopp och förtvivlan
mellan glädje och hjälplöshet
                  tankar

Det far tusen och åter tusen
olika tankar genom mitt huvud
varje dag, varje timme, varje minut
tankar

Många är ouppnåliga drömmar
flera är vardagliga trivialiteter
få är naiva, desto fler är cyniska
                  tankar

Vissa tankar skrämmer mig
en del får mig att tvivla om det mesta
många, skulle andra skratta åt om de hörde dem
tankar

Några tankar borde inte finnas där
inte som jag lever nu, men ändå finns de där
runt hörnet i väntan på en motgång
                  tankar

Om man inte vill höra sina tankar
skall man då förkasta dem, trycka dem åt sidan
fast de flesta stannar, längst bort som en viskning
tankar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0