Tror jag skall ta ledigt imorgon

Brunchen följde samma schema som innan, en eller två nya. Lite roligt var att en av de nya kom när det bara jag var på brunchen så plötsligt var det jag som satt och ställde standardfrågona; Var kommer du ifrån, hur länge har du varit i Prag, vilken del av Prag bor du i och vad gör du här i Prag. Frågor som man alltid får och alltid ställer.

Efter brunchen åkte jag med Rachel och hennes designerade till Karlovo namesti, där de hade en liten medeltidsmarknad eller liknande. Plus att de serverade Burcak som Rachel och designerade inte hade testat. Jag höll mig undan från den, jag blev inte övertygad om dess storhet när jag testade det på lördagen.

Ganska mycket folk, och de hade en scen där det spelades "medeltidsmusik", det är intressant hur skrämmande en barnkör kan låta med rätt låt. Jag förstår varför barnsånger används i skräckfilmer för stämning.

Efter det var det fyra timmar till jag skulle träffa Ella, så först åkte jag till Shakespeare och köpte två böcker, vill inte stå utan bok. Sedan chansade jag och åkte till Flora, för att se om jag kunde passa in en film innan jag skulle träffa Ella. Men det var ingen som passade in, så då tänkte jag att jag kan åka en tur till Andel och handla. Tog mig över stan till Andel, men när jag såg hur löjligt mycket människor där var och hur stressade alla var så vände jag om. Åkte tillbaka till Namesti Miru och satt på torget framför den vackra kyrkan och läste en bok istället.

Ella dök upp och vi bestämde oss för att gå en promenad i en park. Hon betedde sig lite konstigt, så efter ett tags promenerade så hittade vi en parkbänk att sitta på. Så frågade jag vad var problemet. Hon var orolig över att jag skulle behöva välja mellan henne och mina vänner på brunchen o.dyl med tanke på hennes smitning under lärdagskvällen.. Men jag ser inte det som ett stort problem, att jag går på brunch varje vecka, och kanske träffar brunchgänget på kvällen en gång då och då borde inte var något problem om jag träffar Ella resterande tid. Efter ett tags diskuterande tror jag hon höll med mig.

Det blev lite hångel, och sittandes nära varandra när skymmningen, kylan och fladdermössen kom.
 
Vi skall träffas på tisdag och gå och se night watch, och vår lediga dag på onsdag skall vi också göra något. Lutar lite åt att jag kommer visa var jag bor på onsdag. Och där kommer vi till att ta ledigt imorgon, jag hade behövt fixa till lite saker i lugn och ro innan hon kommer.


Kommentarer
Postat av: T2

Hey vilken kille!!!

Hånglade upp henne på en parkbänk i skymningen. Du har henne som i en liten ask. Kör hårt mannen

PS. Tagga ner ditt intresse för dockor, de flesta tjejer tycker det är skrämmande när killar går igång på det.

2005-09-26 @ 12:53:15
Postat av: Tobbe T1

Det är inte dockor, det är GI Joes inte alls samma sak... men det kanske inte var dem du menade.. :)

2005-09-26 @ 15:07:48
Postat av: T2

Jag vet inte vilka dockor du har i byrålådan Kanske ett fluffigt får, vad vet jag. Du har förändrats sedan du flyttade, tidigare skrev du att du gillar musikaler och nu dockor. Kanske dax att börja odla hockeyfrill nu när du är aklimatiserad.

Ta det lugnt mannen!!

2005-09-29 @ 18:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0