Tyst och mörkt

Det är vad min lägenhet är för tillfället, jag är nästan aldrig här och tänder knappt några lampor. Mer och mer inne på att hitta någon från jobb att hyra ut till. Många kommer vara intresserade på grund av läget, då det är så nära till jobb.

Precis hemkommen efter varit och tittat på Lords of Dog town med Ella, det var en ganska bra film, kanske en aning rörig men på det stora hela ok. Tydligen skall det finnas en dokumentär från ett antal år tillbaka om samma killar. Hade varit intressant att se den med som jämförelse. Höll handen större delen av filmen, dock så fick jag ett konstigt grepp, var jobbigt emellanåt. Men vad gör man inte för lite kroppskontakt. Vi tog en kopp te/kaffe efteråt och pratade lite, vi båda jobbar ju så och måste upp hyggligt tidigt. Så vi sa hej då vid hennes spårvagn, vi skall träffas en dag till innan hennes kompis kommer på fredag. Hon har en kompis som kommer på besök från USA, en kille och vet inte riktigt vad de har för relation, hmm är man nu svartsjuk med. Hemskt.

Jag såg förresten stencool ut, hade jag bara trimmat ner skägget så hade det inte varit någon hejd på mig. Nya kläder kom i lördags, från Sverige. Köpt över sms av Monika och Eva, körda ner till Prag av Evas föräldrar. Toksnällt av dem, uppskattar det jättemycket, min garderob utökades rejält. Och det passade ihop med min coola väska med.

Riktigt lång dag på jobb idag, inte så mycket att jobba med och det fanns var bara monotont, och hemskt. Att killen från Guatemala är på semester den här veckan gör ju inte saken bättre, gick alltid några minuter när man var över och snackade med honom.

Norma, den holländska bossen som jag har träffat förr, i juni. Skall komma tillbaka en vecka i oktober med kvinnan som är chef för den franska avdelningen i Frankrike. Och Norma har redan bestämt att jag skall vara turistguide en kväll. Lite skoj att hon uppskattade mina kvällar ute från förra gången här. Den här gången kommer hon ju inte vara själv, så mina ”värdinstinkter” kommer vara lägre.

Men vad som är ännu roligare är att syster skall besöka mig i slutet av oktober, jag ser redan fram emot detta.

Tack Sara, var det en lyckad dejt, jo det var det nog.

Lade till två länkar, en till Saras blogg och en till en amerikan (lax2prg) som jag brukar möta på brunchen. Han har lagt ut en del bilder från Prag med omgivning som kan vara roliga att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0