Vikingar i prag

Jag har börjat leta så smått efter någon form av Museum i Prag om vikingar och deras kultur. Ingen aning om det finns, men Ella gillar nordisk mytologi, något som hon nog till och med slår mig på fingrarna med. Så det skulle vara kul att kunna ta henne till något sånt.

Gårdagen gick annars i ett ganska lugnt tempo, förutom ett lite tumult på jobb. När jag kom på morgonen så fick jag reda på att jag skulle ta över jobbet for ungefär halva danmark, men sedan på eftermiddagen ändrades detta. Och nu verkar det som jag kommer ha hand om Sverige och Belgien, ensam för båda. Även om det kanske inte blir överväldigande med jobb så känns det ansvarsfullt att vara ensam ansvarig.

Måste ju säga att jag är lycklig över killen jag har att göra med i Sverige genom jobb. Vi e-mejlar nästan hela dagar och diskuterar allt mellan himmel och jord. Gör det mycket mer behagligt på jobb, att han är tokintresserad av sport skadar inte heller. När jag pratat med andra här på jobb och hört hur deras respektive är, så inser jag vilken tur jag haft.

Jag har ju haft lite dispyter med Katerina, hon som var stand in lärare till mig när Martina var borta. Men det känns som relationerna börjat lossna lite, till och med skojat lite med varandra. Martina och hon är väldigt goda vänner, men med Martina har jag inget problem. Kanske de två första dagarna när hon var tillbaka då jag tror hon bara pratat med Katerina om mig. Men nu känns det bra.

Efter jobb igår, tvättade, lagade mat och pratade med Ella. Vi skall ut ikväll, vet inte vad vi skall göra, båda skulle se om vi kunda komma på något. Annars blir det nog bara att vi går och käkar någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0