Bästa nyheterna på ett tag

Gårdagens rollspelade var överlag bra, lite flmsigt emellanåt, men lite varierande erfarenheter av rollspel. Vi spelade ett ganska snabbt introduktionsäventyr. Där allt hände väldigt fort, jag hoppas vi drar ner på tempot när vi går in på kampanjen.

Verkar som en flexibel SL, vi skall göra karkatärer till nästa söndag, med väldigt få restriktioner. Och vi behöver inte planera något ihop. Hade kanske velat ha mer styrning på det för att få folk mer kompletterande, men visst. Enda är att jag skall göra en karkatär som har möjlighet att resa runt i världen.

De bra nyheterna är att baren Sångaren verkar äntligen hittat nya lokaler, och att renoveringar pågår. Det kommer ju inte vara samma som den gamla syltan jag gick till men bartendern kommer vara där. Och det är inte alltför långt från förra lokalen så någon av de gamla lär hitta dit. Jag hoppas på nostalgi och att jag inte blir alltför besviken när den inte är där.



Kommentarer
Postat av: Jocke

Mina egna erfarenheter med CoC är att allt blir mycket jobbigare om man är alltför skeptisk till övernaturligheter. Monsterna i CoC lämnar inte dig i fred bara för att du säger "jag tror inte på dig" istället för att springa din väg.
Sen är det alltid bra med en nyfiken rollperson, till en viss gräns. Tillräckligt nyfiken för att föra kampanjen framåt även när det börjar osa katt, men inte så nyfiken att han nödvändigtvis vill testa vad som händer om man läser den här dikten som heter "Summon Shoggoth" högt.

Det skadar inte att ha lite kunskaper i hur man hanterar åtminstone någon sorts vapen, men det vill man ju helst ha en anledning till i bakgrundshistorien, så det får man glatt försöka väva in. Inte alltför avancerat om man t ex spelar en amerikan.

2006-08-14 @ 17:54:49
Postat av: PP

Såååå... om man e amerikan räcker det att man säger "Hey i'm an american, weapons is a part of our life" ?

himla praktiskt ;)

2006-08-16 @ 00:59:15
Postat av: Jocke

Ungefär så, ja. ;)

2006-08-17 @ 18:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0