Inneboende

Jag har beslutat mig för att ta in en inneboende tror jag. Har frågat Andrea som jag hjälpt på luncher med engelska om hon ville flytta in. Då hon behöver någonstans att bo, just nu bor hon hos en vän som är bortrest.

Hon vill ha någonstans att bo under en tid då hon letar efter en lägenhet själv, så det kändes rätt lagom, det blir uttalat innan att det är under en begränsad tid. Även om det inte skulle vara något exakt datum. Kan jag se om det är något jag vill, eller om det inte är någon höjdare. Det är ju viss skillnad på att vara den som styr och ställer och att det är någon man känner i jämförelse med de som bodde här när jag flyttade in.

Annars i september kanske jag börjar ta mer tag i min tjeckiska igen, har legat på is länge nu. Då kommer jag förhoppningvis börja träffa en person för konversationer på tjeckiska. Dessutom skulle Andrea flytta in och jag ordnar en TV så kanske min tjeckiska kunde bli lite bättre där med.

Kommentarer
Postat av: Hans

Tycker hon om att laga mycket och god mat är det väl en ypperlig idé med en inneboende!!

2006-08-05 @ 13:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0