Lovande

En svensk, en turk, en amerikan, en montenigrin och en halvturk-amerikan går in i en bar....  Det skulle kunna vara ett skämt men det är min spelgrupp. :)

Träffade faktiskt killen som är halvamerikan i lördags på festen hemma hos Sarah, och jag tyckte han var lite jobbig där. Lite väl snacksalig. Men måste ge honom fler chanser, ännu mer nu. Lite olika nivåer på hur mycket de har spelat och vilken sorts rollspel. Men SL verkar vara erfaren och verkar ha någorlunda samma syn på rollspel som jag är van vid. Så det känns lovande.

Vi skall testspela en omgång av Call of Cthulhu på söndag, jag har aldrig spelat det men har ok koll.

Andrea skall komma förbi och titta på lägenheten nästa vecka, får städa lite innan dess.

Kommentarer
Postat av: nostromo

H.P Lovecraft är gud! Dock är Call of Cthulhu ett spel för dom mest erfarna och bara om man gillar karaktärspel...

2006-08-12 @ 00:24:17
Postat av: Jocke

Håller inte helt med. Visst är det ett karaktärsspel, men erfarenheten är inte det viktigaste. Det du behöver är en bra SL och en rollperson du verkligen trivs med och kan leva dig in i, resten ordnar sig även om du aldrig spelat det förut. Fast räkna med att din rollperson blir galen emellanåt.
Så det finns gamla Freekickare som läser Tobbes blogg? =) (Jag kallade mig Bimbo där)

2006-08-13 @ 16:36:47
Postat av: Tobbe

Om det vore så väl att Nostromo bara vore en gammal Freekickare, tydligen är han gammal SSKK:are med.. :)

2006-08-14 @ 07:58:26
Postat av: PP

oj
denna tragiska förening

2006-08-14 @ 09:56:20
Postat av: Jocke

Pratar du om MFF nu eller?

2006-08-14 @ 17:49:51
Postat av: PP

nä det blev bara 'bra' timing där

syftade på SSKK =)

2006-08-16 @ 00:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0