Min chef ignorerar mig

Jag kunde sagt upp mig på ett mindre provocerande manér, men att hon nu slutar säga hej är bara löjligt. Inte helt överraskade då jag har hört lite historier innan.

Så hur jag sa upp mig..

Under veckan hade jag en del skiftande uppfattningar om vad mitt jobb var, än vad min chefer hade. Men är det inte cheferna som borde veta vad mitt jobb är, nja.. inte så enkelt i det här fallet då i praktiken de har noll koll på vad jag gör eftersom jag är den ende som arbetar i det programmet som jag gör.

Så under veckan har jag mejlat fram och tillbaka med mina chefer om det här. När tydligen tålamodet hos dem brast och de bad om ett möte med mig på fredagen för att diskutera mina arbetsuppgifter. Vilket i sig är ok, men när jag sedan får besked från vänner som sitter nära cheferna, om att de skall "sätta dit mig". Och kunna skylla på mig till högre chefer. De ringer IT avdelningen för att kolla upp min dators internethistoria för att kunan visa att jag surfar, vilket alla gör.

Så då på torsdagskvällen bestämde jag mig mer eller mindre att det får räcka. På morgonen så fyllde jag i pappren att säga upp mig.

Sedan på mötet så hade vi först en trettio minuter lång diskussion om det mesta. Jag mot de tre, så kändes en aning jobbigt. Men efter det var klart kändes det som vi inte löst något och stod fortfarande mil från varandra. Så då vände jag på pappret och sa att jag vill ha detta underskrivet. Zuzana, den högsta blev helt galen och började vifta med ett finger i luften och jag undrar om inte hon hade kallat mig både det ena och det andra om inte en av de andra hade avbrutit henne. Sedan ville hon inte skriva på pappret utan sa att de skulle till personalavdelningen, när jag protesterade fick jag medhåll från en av de andra cheferna som skrev på pappret.

Kommentarer
Postat av: PP

Starkt jobbat Tobbe!

Fan önskar att man var där så jag kunde ha skvallrat på dom till de högsta cheferna istället!

2006-08-28 @ 10:29:17
Postat av: Hans

YEY!

Om du bara visste hur många gånger jag ville lämna ett sånt papper till min chef (medan han ännu levde). Skönt att det finns ryggradsdjur kvar i världen.

Se nu till att fixa ett kanonjobb, köp upp ditt nuvarande företag och sparka de fåniga cheferna!!

Go Tobbe!!

2006-08-28 @ 17:53:58
Postat av: nostromo

Bra Tobbe!

Dåliga chefer finns det gott om så leta upp en bra chef istället, eller bli chef själv!

2006-08-29 @ 10:04:03
Postat av: Sara S

Bra gjort! Du får jobb snart igen, ett bättre jobb med högre lön.

Och nu när en flicka bor hemma hos dig så kommer du att träffa många fler flickor, dvs öka hångelchanserna.

2006-08-29 @ 12:57:11
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: PP

Bra poäng! =)

2006-08-29 @ 14:34:25
Postat av: Tobbe

Tunn linje mellan mod och att vara korkad, om en månad eller två så får jag reda på vilket jag är.. :)

2006-08-29 @ 14:38:11
Postat av: PP

mja... tycker det ligger lite i linje med din chansning att åka ner till Prag från första början, så har svårt att se att det skulle vara korkat =)
nästan snarare ett misslyckande om du INTE sagt upp dig kan man se det som ;)
Du ville ju inte åka ner dit å ha ett jobb som du inte trivs med resten av ditt liv skulle jag våga påstå.
Då kan man lika gärna åka till Kalix å snöa in sig =P

2006-08-29 @ 23:24:21
Postat av: syster

Jag instämmer med PP. Stå på dig Tobbe du fixar dethär. Du har ju kommit så långt.

Kramar syster

2006-08-30 @ 00:09:03
Postat av: Jocke

Tycker det låter som ett strålande sätt att säga upp sig. Du visade att du hade allvarliga funderingar på det redan innan det här mötet, eftersom pappret redan var ifyllt, men du satt ändå med på mötet och visade därmed att du inte var helt ointresserad av att försöka "lösa situationen" (även om du kanske i själva verket var det).
Jag tror på Hans idé, kan väl inte krävas särskilt många hoptjänade miljarder för att köpa upp Accenture?

2006-08-30 @ 09:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0