Väggmålning

Väggmålning
Har funderingar på en väggmålning, vet inte om den kommer genomföras men den franska tjejen här på jobb har lite artistisk talang och sagt att hon gärna hjälper till. Ovan är min idé på en variant att liksom rama in väggen.  Det är i vardagsrummet, väggen där soffan står mot.
Färger är ju inte min grej, då mitt färgseende inte är 100%, fransyskan föreslog en grön vägg, och kanske rödbruna pelare. Dessutom tyckte hon att det blev för osymetriskt. Hon ville ha fler pelare, men jag vet inte, kanske något mer, men inte pelare.
Kom gärna med kommentarer, har jag förlorat vettet eller är det genomförbart, kanske till och med snyggt?

Kommentarer
Postat av: PP

Du har nog förlorat vettet ;)

Oavsett, tänk på att du ska trivas med det som du ev gör på väggarna resten av tiden du bor i den lägenheten. Inte så kul att upptäcka efter ett år att du tycker allt det du gjorde nu suger.
Så tänk igenom noga =)

Färger... tja det är så himla svårt. Ljusa nyanser ska det iallafall vara om det ska vara grönt å rödbrunt.
Själv har jag ju alltid gillat himmelsblå ;)
Men även rött finns i många fina nyanser, ljusa också som ev kan passa sig på en vägg.

Kan se om jag hittar någon 'färgpsykologi' nånstans i mina anteckningar från skolan. Man påverkas ju undermedvetet olika för olika färger.

2006-08-16 @ 11:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0