Julkort

Jodå, jag har fått julkorten, mycket trevliga, tack så mycket.

Också fått en bröllopsinbjudan, Emma och den långe lillebrodern. Som tydligen knyter ihop det hela den 17:e mars nästa år.

Julmiddagarna har duggat tätt och jag undrar om jag egentligen behöver äta mer det här året. Varit dock ganska alternativa middagar. Som igår var det indonesiskt, holländaren hade lagat åtta olika rätter som det gick att smaka på. Speciellt ett oxkött som varit på spisen en hel dag smakade fantastiskt, det skall jag säkerligen göra själv någon gång.

Finskan är tillbaka och vi håller kontakten över mejl, men ett litet problem, hon är tokig i sushi.. hon har bott fyra år i Japan. Så jag vet inte hur jag skall göra, jag har svårt att se mig tycka om det eller ens äta det, men kanske får göra ett försök. Men min mage/smaklökar tycker illa om bara tanken.

Och hoppas Far blir lite bättre därhemma.

Kommentarer
Postat av: Sara S

Jag gillar sushi, men här är några nybörjartips. Börja med enkla saker utan alltför mycket fisk, som tex "California Roll". Skippa de där stora rishögarna med fiskbitar ovanpå. Doppa ordentligt i wasabin (smakar pepparrot) och sojan så döljer du ganska mycket smak. Då är det enkelt att gå på dejt fastän du är sushi-novis.

2006-12-28 @ 11:15:57
URL: http://soderstjerna.blogg.se
Postat av: Jocke

Jag tror att problemet för Tobbe inte är hans novis-skap utan att han helt enkelt inte gillar fisk över huvud taget. Att då äta rå sådan är säkert ännu mindre lockande.

Men ja, det går att dränka fisksmaken helt och hållet. Var bara beredd på att hälla i dig massor av vätska, och helst inte vatten för det sprider mest bara runt smaken i munnen, sköljer inte undan märkbart. Mjölk är nog rätt bra, om du kan komma undan med det, annars är öl garanterat bättre än vatten iaf.

2006-12-28 @ 12:02:15
Postat av: Emma

Fast då kan man välja sorter som inte innehåller fisk. I sommras då jag var gravid så åt jag en hel del vegitarisk suchi som var helt ok. Sedan finns den där omelettvarianten också som inte alls är dum.

2006-12-31 @ 11:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0