Stilla jul

Det borde ju varit att det skulle vara en lugn jul för mig. Men riktigt så har det inte blivit, har ett väldigt fullspäckat schema. Men skall väl se det positivt, jag kommer inte gå hungrig iallafall.

Vi hade vår julfest i fredags, det var en trevlig tillställning. Mycket folk och 77% tjejer, dessutom kunde jag gå mellan min gamla avdelning och min nya avdelning. Men när de flesta hade gått hem så fann jag mig hemma hos en grupp från Finland, som jag inte hade träffat förut. Och det blev en hel del pratande med en tjej där, så pass att nu blir det troligen att vi träffas på torsdag den här veckan.

Men mitt schema ser ut såhär...

Dec
20:e Julmiddag med jobbet på en restaurang.
21:e Träffa finskan, som åker hem över julen, men tillbaks redan tisdagen efter.
22:e Julmiddag hemma hos min equadorianske vän.
23:e Vila
24:e Julmiddag hemma hos mig, med Gävle.
25:e Vila
26:e Julmiddag med holländaren från jobb som kock, men hemma hos en annan kollega.
27-30:e Jobb och vila.
31:e Nyårsmiddag hos en annan svensk kompis, tror den kan kännas rätt vuxen. Men han lockade med ett par närvarande singeltjejer.

Så om någon därhemma orode sig över att Tobbe kommer vara ensam på jul kan ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rätt skönt att du ser jobbet som en plats att vila upp dig på så du ska orka med fritiden :)

2006-12-19 @ 20:21:06
Postat av: Jocke

Akta dig för finska tjejer, de super, svär, badar bastu nakna, ...

... finska tjejer rockar ju! Lycka till!

2006-12-20 @ 08:44:06
Postat av: PP

Framför allt så pratar dom svenska med en dialekt som nästan är omöjlig att låta bli att härma =o)

2006-12-20 @ 20:49:21
URL: http://www.qmd.se
Postat av: Tobbe

Lärt en annan finska på jobbet att säga, "Vad jiddrar du om?" Det låter rätt skojigt på finlandssvenska.

2006-12-20 @ 22:58:22
Postat av: PP

hehe

2006-12-21 @ 13:14:39
URL: http://www.qmd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0