-20 grader

Så kallt var det när jag gick till Metron, och efter man klippt sig dagen innan var det kallt för öronen. Mössa kommer inhandlas omgående. Som tur är det torr kyla och inte som hemmvid, med den våta blåsande kylan som tar sig in i alla glipor man har i sin klädsel.

Jag gick hem toktidigt igår, bara kände att jag behövde vara någonannanstans än jobb, fick inget gjort där och ville inte vara där. Räknar med att få en del frågor om det idag, har inte bestämt mig hur jag skall tackla det hela. Mitt jobb är tämligen säkert, så det kommer jag inte förlora om jag inte försummar mitt jobb så det märks för höjdarna förstås. Men det är under kontroll. Vet inte varför det är så här nu, men det går väl över.

Idag blir det antingen fika med Monika eller bio med Rachel, skulle nog gissa på fika med Monika. Ett problem med Monika är att hon inte pratar engelska, så kan inte ta med henne och träffa kompisar, jo Gävle förstås.

Fick reda på varför alla kvinnonamn slutar på -ova, eller vad det betyder. Det är en ägande form, efternamnet på mannen i ägande form. Så t.ex min brors Emma, så hade hon blivit Grönbergs.

Kommentarer
Postat av: Hans

Inget fel i att smita från jobbet tidigt...Eller att ta långa luncher...Eller att sitta och fika i köket halva förmiddagen...

Bara man är där i tid på morgonen så är allt frid och fröjd i min bok.

2006-01-14 @ 09:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0