Erfarenheter

Jag hittade till massagestället efter jobb i fredags och på deras dörr in så fanns där ett märke som intygade att kupongerna skulle gälla där. Jag gick in och fick min massage, min rygg och nacke var väldigt öm efteråt. Under tiden när jag var där, så funderade jag eftersom jag inte varit på massage förr, så kan han ju lätt hitta på allt han gör och jag vet inte bättre. Men det var inte det jag skulle berätta.

Efteråt när jag ville betala med mina kuponger så vägrade de ta emot dem. Jag käbblade emot, inte så lätt när de inte kan någon vidare engelska. Ringde upp min kanadensiske kompis som har varit här länge och han kan tjeckiska, så han argumenterade. Tydligen hade de nyss bytat chef och den nya killen hade inget avtal med kupongbolaget. Efter 40 minuter gav jag upp, betalade, krävde kvitto och namn på henne som jag pratat med.

Idag så var jag på min personalavdelning och berättade, jag hade tagit en screenshot hemma också utifall de skulle vara snabba att ta ner firman från interernetsajten där jag hittat dem. Och min personaltjej har skickat ärendet vidare till nästa person i kedjan. Får se vart det slutar, men skall nog inte räkna med att få mina slantar tillbaka.

Nästa erfarenhet, på väg hem igår efter brunchen. Det är mitt på dagen och massor av folk ute och rör på sig. Så kommer metrotåget in, och jag går på och titta där är ju en hel soffa ledig. Perfekt då kan jag sitta ner... tre steg närmre och urindoften slår emot mig med en obehaglig närvaro. Jag vänder på fläcken och möts av en massa leende ansikten, mer eller mindre med uttrycket "Ja, vad trodde du".

Efter jobb skall jag se Narnia, där vet jag att mina kuponger går att använda iallafall. Såg på Lord of War på lördagskvällen, den var bättre än jag trodde. Mest därför det fanns ett par saker som överraskade och tonen genom filmen var intressant. Märkligt hur man kan känna sympati och heja emellanåt på ett kräk för att man ser det ur hans ögon.

Kommentarer
Postat av: Sara S

Hur gick det med kupongfajten?

2006-01-23 @ 10:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0