Haribo

Vad mer kan man önska sig än en söt tjeckisk flicka som kommer och lämnar en halvkilopåse med Piratos från Haribo. Och hon visste inte ens om att jag inte fått med mig något från Sverige. En ängel. Lite kul att på påsen står det "Erwachsenen Lakritz - Liquorice for Adults".

Blev inte Narnia igår utan en film som heter Proof, en bra film. Ingen jättemastodont film, utan en baserad på en pjäs. Film med en hel del dialog, och rollen som systern gör Hope Davies mycket bra, bra casting. Gwyneth Paltrow och Jake Gyllenhaal gör också bra prestationer. Att det inte blev Narnia var för Rachel hört att den skulle vara usel, jag kommer ju självklart ändå gå och titta på den.

Efter filmen gick vi och tog en öl, då hennes telefon ringer och en vän från australien har dykt upp i Prag, hon visste att han var ute och reste i europa men inte när han skulle komma till Prag. Vi möter upp med honom, och visar sig vara en mycket trevlig och social person, som bland annat skriver pjäser i australien. Det är trevligt att umgås med kreativa människor, men man inser ju att man inte är i närheten av dessa människor i form av kreativitet.

Blev sent igår och nu är jag trött, sånt man får ta.

PS. Grattis syster.


Kommentarer
Postat av: Sara S

I Tyskland står det så på lakritsförpackningar. Typ "vuxengodis, inte till barn. Och då har de ändå asmesig lakrits i Tyskland. Redan som en späd liten flicka åt jag turkisk peppar som en högeffektiv stenkross. Det borde istället stå: "tuffinggodis, inte till mesar".

2006-01-09 @ 09:50:14
URL: http://soderstjerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0