Konstigheter, Ovanor

1.
Varje gång jag lämnar min lägenhet så räknar jag till tre eller fyra. Tre eller fyra beroende om jag skall till jobb eller ej.  Fyra om jag skall till jobb, säkerhetsgrej för att se om jag har allt med mig, nycklar, telefon, plånbok och passerkort till jobb. Jag räknar även högt ibland.

2.
Jag kan gå en hel dag utan att prata med någon annan människa, utan problem. Även en jobbdag, och det stör mig inte det minsta. Många gånger tycker jag det bara är avkopplande.

3.
Jag får lätt abstinens av fem (nog snarare en) minuter utan att kunna gå ut på nätet när jag är vid en dator.  Det är ok om jag vet att jag kan gå ut, men ibland när min dator hänger sig så måste jag fixa till så jag vet att det går att surfa.

4.
Jag är urusel på att komma ihåg texter/meolodier till låtar, brukar sluta med att jag bara sjunger/nynnar en del av refrängen, repeterande.

5.
Jag har knappt saknat Sverige alls när jag varit här i Prag. Och jag undrar ibland om jag kommer åka tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Hans

1. Så har jag gjort så länge jag kan minnas.

2. Ensamhet och lugn ÄR skönt.

3. Du kan i alla fall oftast göra nåt åt saken. Jag får gå hela dagar utan internet då vi inte har nån uppkoppling på jobbet. Måste gå hem på lunchen för att få en fix.

4. Min far har nog visslat på samma lilla snutt av en refräng varje dag i hela sitt liv.

5. Du är knäpp!! Inget är bättre än Sverige. Men du är ju förstås från Skåne så...

2006-01-31 @ 19:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0