Rachel är död, länge leve Shelley?

Rachel min ständige biokompis åkte hem till Australien i lördags, så nu är min plan att försöka göra Shelley till min nya biokompis under den månaden hon har kvar här i Prag. Jobbigt med vänner som åker iväg. Nu skall jag iaf på bio med Shelley ikväll, skall se om hon fixar uppgiften som biokompis.

Annars har det varit en ganska lugn vecka.

Som sista grej med Rachel gick på ut på fredagen på ett ställe som jag hade blivit informerad om att det skulle vara karaoke. På ett ställe som hette Limonadovy Jo-e (Lemonand Joe), det var viktigt att uttala Jo-e som Jo-e, för tydligen kommer namnet från en tjeckiskvästern som gjordes någon gång under kommunisttiden.

Det var dock inte någon karaoke, istället var det ett band och sedan fick de som ville gå upp och sjunga till bandet. Vi hade inga tankar på att gå upp att sjunga.. iaf inte förrän vi hade fått ett par öl innanför västen. Men när Shelley gick fram och fråga om vi kunde gå upp och sjunga yesterday, så visar det sig att man måste boka innan under veckan att man vill sjunga. Så vi får hållas till godo med det som tjeckerna sjunger, vilket varierar kraftigt i musikstil och kvalité. Men tjeckiska sånger dominerar.

Bland det första jag säger under kvällen där är.. "Det är skönt att se att dessa knäppisarna har någonstans att ta vägen på festkvällarna med". Jag står fortfarande för att de var knäppa, men det var ganska kul att se och uppleva. Och jag vet vissa av mina vänner därhemma som hade stormtrivts på det här stället.

Om bara solen hade kunnat komma lite fortare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0